La Passió de Crist, eix del Festival de Pasqua de Lucerna
27/3/2004 |
El patiment, la mort i el plany són els eixos temàtics del Festival de Pasqua de Lucerna, que avui arrenca a la ciutat suïssa. Amb deu concerts de música religiosa i simfònica, el certamen dedicarà especial atenció al tractament que la Passió de Crist ha rebut al llarg del temps: des de la Passió segons sant Mateu, de Bach, amb Paul McCreesh i els seus Gabrieli Consort and Players (versió que també es podrà escoltar a Barcelona el dia 2 d'abril), fins a l'oratori Golgotha, del compositor suís Frank Martin, que es va inspirar en el model bachià a l'hora d'escriure la seva partitura. El grup Cantus Cölln, dirigit per Konrad Junghänel i el contratenor Andreas Scholl, amb l'Ensemble 415 seran altres intèrprets que abordaran els darrers moments de la vida de Jesús en obres com ara l'Stabat Mater de Vivaldi i la cantata de Bach Christ lag in Todesbanden.
D'altra banda, dues monumentals misses de difunts formen part també del Festival de Lucerna: la Grande messe des morts, de Berlioz, amb direcció de Sylvain Cambreling i l'Orquestra Simfònica de la SWR de Baden-Baden i Friburg, i el popular Rèquiem de Mozart, amb Mariss Jansons, que també dirigirà les Cançons pels nens morts, de Mahler. El Cor i l'Orquestra Simfònica de la Ràdio de Baviera, formacions de les quals ara és titular Jansons, tindran al seu càrrec aquest programa. Hespérion XXI i Jordi Savall formen part d'un cartell que inclou, a més, Nikolaus Harnoncourt i el seu Concentus Musicus i el Cor Arnold Schönberg de Viena amb l'oratori El dia del Judici Final, de Telemann. Les suites per a violoncel de Bach a càrrec de Natalia Gutman tancaran un festival que s'estendrà fins al 4 d'abril i que es desenvolupa a la Sala de Concerts KKL de Lucerna, així com a les esglésies franciscana i jesuïta de la mateixa ciutat.
Avui