L'Auditori de Girona obre, avui, la nova temporada amb el concert Victus 1714 (21 h, de 15 a 30 euros), una producció de l'Orquestra Simfònica del Vallès que commemora el Tricentenari posant una banda sonora de luxe, basada en grans clàssics del barroc, a la lectura d'alguns fragments de Victus, la novel·la d'Albert Sánchez Piñol. L'endemà de la Diada, aquest fenomen editorial té unes connotacions especials, reforçades pel recent vet polític a la seva presentació a l'Institut Cervantes d'Utrecht (Holanda) i, en un sentit més positiu, per la publicació de la novel·la als Estats Units, on també està previst que s'adapti al cinema més endavant.
Joies del barroc
De moment, Victus ja té una banda sonora: la que li va crear la Simfònica del Vallès, sota la direcció de Rubén Gimeno, per a un concert estrenat ara fa un any al Palau de la Música Catalana, a partir d'una idea original de Jordi Cos, president i violista de l'OSV, que també es va encarregar d'adaptar el text de Sánchez Piñol a la música de compositors representants del millor barroc com ara Vivaldi, Bach, Gluck, Corelli, Janequin, Rameau, Lully, Caldara i, entre altres autors, Händel, de qui sonen diversos fragments d'El Messies en la part final del concert. La majoria d'aquests compositors van ser contemporanis dels fets del 1714 narrats a Victus, com ara Francesc Valls (1671-1747), un dels màxims exponents de la música barroca a Catalunya. De Lully sonarà la marxa que va crear per a un regiment francès que va participar en el setge de Barcelona.
El Cor Madrigal, dirigit per Mireia Barrera, acompanyarà l'Orquestra Simfònica del Vallès en aquest concert amb algunes parts dramatitzades, en què hi ha dos narradors: Xavier Pomerol –flautista de l'OSV– i Sílvia Bel, actriu de llarga trajectòria teatral coneguda també per sèries com ara Infidels, Ventdelplà i El cor de la ciutat. Joan Muntal s'ha encarregat de la direcció escènica del concert, estructurat en quatre parts: Pròleg, Assetjament i lluita, Caiguda i Final.