ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

La nova directora artística del Liceu aposta per l'òpera actual

29/6/2014 |

 

 

La substituta de Matabosch, Christina Scheppelmann, reticent davant els muntatges escènics escandalosos, opina que s'ha de renovar el gènere

La nova directora artística del Liceu, Christina Scheppelman.

ALBERT BERTRAN

 

La nova directora artística del Liceu durant els pròxims cinc anys, Christina Scheppelmann (Hamburg, 1965), ha explicat avui les línies generals sobre las quals es basarà el seu treball. No té intenció de canviar res de les pròximes dues temporades dissenyades ja per Joan Matabosch, el seu antecessor en el càrrec. El seu segell es notarà més a partir de la temporada 2016-2017, encara que abans, si les condicions econòmiques ho permeten, posarà en marxa la seva aposta per l'òpera del segle XX i XXI. "L'òpera del segle XX ha de ser important en la programació", ha anunciat en perfecte castellà Scheppelmann, que entre el 1992 i el 1994 va ser ajudant del director artístic del Liceu, Albin Hänseroth.  

El seu objectiu és preservar el llistó de qualitat "amb grans veus, produccions innovadores i col·laboracions amb els principals coliseus internacionals" però a la vegada considera imprescindible "obrir vies noves a l'òpera i donar entrada a nous compositors i llibretistes per generar les obres mestres del futur".

Scheppelmann, la incorporació definitiva del qual es realitzarà el gener del 2015, quan acabi el seu compromís amb l'òpera de Muscat a Oman, vol establir al Liceu una Opera Studio com la que va muntar amb èxit a l'Òpera de Washington que va pilotar 10 anys. Abans va estar al capdavant de la de San Francisco.

Personalment l'horroritzen els muntatges que només busquen escandalitzar i entre els seus títols predilectes figuren des de 'Giulio Cesare', de Händel, fins al 'Don Carlo' de Verdi i 'Wozzeck' de Berg, encara que la seva favorita és 'Elektra', de Strauss. Però no seran les seves preferències sinó les del públic, així com la trajectòria del teatre, els suggeriments del director musical, Josep Pons, i el pressupost, els que manaran a l'hora de dissenyar la seva programació.

"S'ha de buscar l'equilibri i trobar solucions creatives a les dificultats econòmiques", assenyala, conscient de la difícil situació del Gran Teatre. "Necessito temps per analitzar quines coses funcionen i no al Liceu, què podem canviar i què necessitem", reconeix. I afegeix: "Primer vull conèixer l'equip de gent. Ja hi haurà temps per fer ajustos.

De moment Roger Guasch, director general del Liceu, ja busca substitut per a Ivan van Kalmthout, fins ara mà dreta del director artístic, el contracte del qual finalitza al juliol. El seu lloc serà essencial a principi de temporada ja que Scheppelmann no estarà fins i tot instal·lada.

Scheppelmann cobrarà 135.000 euros bruts anuals, despeses de desplaçament a part. Segons Roger Guasch, director general del Liceu, aquesta xifra està entre un 30% i un 40% per sota del que es paga en altres teatres europeus. "Venir al Liceu és una gran oportunitat tant a nivell professional com personal", ha destacat la nova directora, que té família a Barcelona, domina el castellà i entén el català. El seu fitxatge, així com el de Peter Burian, nou director del cor, completen dos objectius clau en pla del nou Liceu.

MARTA CERVERA
El Periódico de Catalunya

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet