26/4/2014 |
L'augment de públic en la temporada d'Ibercamera, així com en els concerts d'Orquestres Internacionals que el GrupCamera programa en aliança amb l'Auditori, fan que els seus responsables siguin optimistes de cara al pròxim curs musical. En ell apostaran de forma més decidida per la joventut. L'Orquestra Da Camera, una iniciativa impulsada per commemorar el 30è aniversari de la promotora privada, actuarà amb la pianista Martha Argherich. Amb ella, oferiran el Concert per a piano i trompeta de Xostakóvitx núm.1 al Palau. Dos sòlids valors emergents més, el director alemany Clemens Schuldt i el pianista rus Daniil Trifonov, oferiran el Concert núm. 2 per a piano de Chopin a l'Auditori davant d'una de les orquestres del Top 10 mundial, la Philarmonia de Londres. Una altra pianista que s'ha de descobrir és Varvara, que debuta amb la dinàmica Orquestra Simfònica de la Ràdio de Viena. «Varvara té una dignitat i un respecte per la música poc comuna entre els joves», va assenyalar Josep Maria Prat, president del GrupCamera. Varvara tocarà el Concert de Schumann, a les ordres del titular de la formació, Cornelius Meister. Vida d'heroi, de Strauss, completarà el programa.
El piano domina en la programació amb recitals protagonitzats per un pòquer d'artistes llegendaris: Mitsuko Uchida, Maria Joao Pires, Ivo Pogorelich i Maurizio Pollini. Pires ho farà acompanyada de Julien Libeer, com a part de la col·laboració amb l'escola Musique Chapelle de Bèlgica per ajudar joves intèrprets.
SO SUEC/ Com és habitual, els concerts simfònics es realitzaran a l'Auditori, i la resta, al Palau. Només l'Orquestra del Mariinski canvia per oferir al Liceu Tristan i Isolda, de Wagner. «La nostra intenció és portar cada temporada una de les orquestres que està al Top 10 a l'Auditori», va dir Prat. Inaugurarà el cicle la Simfònica de Ràdio Suècia dirigida per Daniel Harding, amb la Simfonia 'Tità de Mahler i el Concert per a piano núm 3 a càrrec de Paul Lewis. «El so del Nord d'Europa és desconegut aquí, però sorprendrà perquè el seu so és cristal·lí i amb una gran personalitat. Descobrirà una nova manera de sentir i escoltar la música», vaticina Prat, veterà promotor musical amb 40 anys d'experiència. Considera que el pitjor de la crisi ja ha passat. «Estem al final d'un llarg túnel. El públic ha crescut aquest any de forma notable», va afirmar satisfet. Ibercamera, amb 1.257 abonats, 250 en el cicle Grans Orquestres de l'Auditori, on han esgotat les entrades en tres ocasions aquesta temporada. «L'Auditori arribarà a la perfecció quan realitzi aquest petit ajust necessari perquè els músics s'escoltin millor entre ells», va dir esperant que algun dia deixi d'existir l'enorme forat creat per a un òrgan que mai s'ha arribat a col·locar.
La política de preus no variarà gaire respecte d'anys anteriors. Només les entrades més cares augmentaran. Mimar el públic amb mesures com per exemple no repercutir la pujada de l'IVA en les entrades i apostar per abonaments per a joves ha donat bons resultats. El consum de música ha crescut, i no solament en les seves temporades. També en les del Palau, l'Auditori i el Liceu. «Els bons concerts creen afició. Quan les coses els van bé a uns altres tots ens en beneficiem», va assegurar Prat. I amb figures com la violoncel·lista Natalia Gutman, que oferirà el Concert per a violoncel de Dvorák amb la Simfònica de Ràdio Colònia encara guanyaran més adeptes la temporada que ve, que posarà a la venda les seves entrades per al públic general el 25 de juny.
MARTA CERVERA
El Periódico de Catalunya