14/3/2014 |
Es tanca la temporada 2012-2013 amb unes pèrdues de 4,3 milions d'euros i uns fons propis negatius de 5,8 milions
El Patronat del Gran Teatre del Liceu ha aprovat avui un pressupost per a la temporada 2014-15 que preveu uns ingressos de 41,8 milions d'euros i unes despeses de 41,1 milions.
Aquest equilibri pressupostari previst obeeix a una reducció de despeses generals del teatre, tant en recursos materials com salarials , a la reestructuració en marxa dels crèdits bancaris, la renegociació duta a terme dels contractes amb proveïdors i l'increment dels ingressos artístics, patrocinis i altres capítols (visites i lloguer d'espais).
El Patronat ha aprovat també els comptes anuals i la memòria de la Fundació del Gran Teatre del Liceu corresponent a la temporada 2012-2013, que recullen unes pèrdues de 4,3 milions d'euros i uns fons propis negatius de 5,8 milions.
La direcció del Liceu ha donat a conèixer als patrons el conjunt d'accions concretes dutes a terme des de l'aprovació inicial del Pla de Viabilitat, com un nou pla de màrqueting i comercial que preveu una major generació d'ingressos per venda d'entrades. La campanya de venda d'entrades per a la temporada 2014-15 començarà el proper 16 de maig (l'any passat va ser el 8 de juliol), un avançament que permetrà incrementar la captació de públic.
S'ha ampliat el servei de venda d'entrades d'última hora , que es podran adquirir el mateix dia de la funció durant tot l'horari de taquilles, enlloc de tres hores abans com fins ara, una oferta que es dirigeix a tres col·lectius: aturats (als quals s'aplicarà un 30% de descompte), joves menors de 30 anys (50 % de descompte) i majors de 65 anys (30% de descompte).
Així mateix, s'han tancat acords amb grans cadenes i operadors líders en els seus respectius sectors per a la venda d'entrades a través dels seus canals, com FNAC i Turisme de Barcelona.
Ara