ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Aquell piano que tocava sol

24/1/2014 |

 


El piano intel·ligent Disklavier mai s'ha tocat a l'Estat espanyol Foto: QUIM PUIG.

La relació entre L'Auditori i el Japó s'estreny amb la incorporació de Kazushi Ono com a director titular de l'OBC, l'anunci oficial del qual coincideix aquesta setmana amb una jornada impulsada per L'Auditori amb la voluntat de commemorar els 400 anys de vincles entre Barcelona i el país nipó. El preàmbul de Japó a l'Auditori, que és com s'anomena la iniciativa, seran precisament els concerts que, avui a les 20.30 h, demà a les 19.00 h i diumenge a les 11 h, Ono dirigirà com a director –en aquest cas convidat– de l'OBC, que interpretarà November steps, del compositor Toru Takemitsu, amb instruments solistes tradicionals del país asiàtic, així com la Simfonia alpina de Strauss.

Més enllà d'aquesta primer contacte de l'OBC amb el seu a futur director titular, Japó a l'Auditori inclourà diumenge una sèrie d'activitats gratuïtes. A la una, al bar La Llanterna, la trompetista Natsuko Sugao presentarà el seu darrer treball, Colores, acompanyada de la flauta japonesa Shakuhachi. A la tarda, Crossing Lines presentarà per primera vegada a l'Estat el Disklavier, un nou piano acústic de la marca Yamaha que toca de manera autònoma, controlat a través d'un ordinador o un dispositiu electrònic. El piano, segons afirmava en la presentació de les jornades Santi Barguñó, del segell Neu Records, ha estat utilitzat per músics com Elton John i aconsegueix unir “tradició occidental” i “tecnologia punta japonesa de processament informàtic”. Crossing Lines interpretaran amb música electrònica i videoprojeccions dues obres dels compositors japonesos Masakuzu Natsuda i Chikako Morishita, i una obra d'encàrrec del compositor Manuel Rodríguez Valenzuela. A les 17.00 h, finalment, es farà un últim concert també gratuït de música de cambra i electrònica a càrrec dels Barcelona Reed Quintet, que estrenaran una obra d'encàrrec de la compositora catalana Raquel García-Tomàs, que s'ha inspirat en els sons trobats en indrets urbans del Japó. “La música és un art que permet que les cultures s'entenguin entre elles”, va subratllar el cònsol general del Japó, Takashi Fuchigami, que va recalcar que el país nipó, amb músics com Ryuichi Sakamoto, Agatsuma i Yoshida Brothers, sempre ha estat ben acollit a L'Auditori.

 


El Punt / Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet