15/1/2014 |
El director d’orquestra Kazushi Ono assumirà el 2015 la titularitat de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) si la formació es planteja no renovar el contracte de l’asturià Pablo González. El mestre japonès, que està convidat per l’OBC la propera setmana a L’Auditori amb un programa que inclou una peça de Toru Takemitsu (amb instruments tradicionals japonesos) al costat de la grandiloqüent Simfonia alpina de Richard Strauss, és la figura per la qual s’inclinen ara com ara els responsables de l’orquestra, segons fonts properes a l’OBC. Amb tot, la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona no confirma ni desmenteix aquest fitxatge. La decisió, insisteixen des del Consistori, es prendrà al llarg d’aquest primer trimestre de l’any.
Kazushi Ono té previst dirigir l’OBC com a convidat el cap de setmana del 24 al 26 de generEl nom de Kazushi Ono (Tòquio, 1960) –també va sonar, per exemple, el del danès Nikolaj Znaider– ha estat ben rebut pels pocs músics de l’OBC que han estat consultats. Juga al seu favor el fet d’haver situat en un alt nivell l’orquestra del Théâtre de la Monnaie de Brussel·les, de la qual va ser titular entre el 2002 i el 2008 i en què va impulsar una temporada simfònica. El seu treball va meravellar la crítica ja en la producció de debut, una Elektra de Strauss que la premsa va qualificar de “miracle de Brussel·les”. El 2008, Ono va acceptar una altra titularitat de cinc anys que acaba justament aquesta temporada, la de l’orquestra de l’Òpera Nacional de Lió –de la qual, per cert, va ser gerent el francès François Bou abans de convertir-se en l’actual administrador de l’OBC–. Fora d’això, Ono va assumir el juny passat la direcció musical de la Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra, que ocuparà fins a l’abril del 2015.
Va ser també a Tòquio, amb la Filharmònica de la ciutat, que Ono va iniciar als anys noranta la carrera com a batuta principal. Allà va adquirir experiència en la que s’ha convertit en la seva basa principal, juntament amb el repertori contemporani: l’òpera. Abans ja s’havia format en la tradició germànica, a Munic, i assistint Wolfgang Sawallisch a la Bayerische Staatsoper.
Per la seva part, Pablo González haurà complert el 2015 cinc temporades amb l’OBC, la seva primera titularitat. L’asturià, que va aterrar el 2010 a L’Auditori en substitució curiosament d’un altre japonès –Eiji Oue–, afirmava la tardor passada que se sentia feliç a Barcelona: “El moment de decidir si seguiré a l’OBC no ha arribat”, va dir.
La Vanguardia