16/6/2013 |
L'ONCA, amb l'orquesta Càmera Musicae de Tarragona, ahir a Escaldes. Foto: TONY LARA
Només hi faltava la pantalla, anit al Prat del Roure, en la tradicional vetllada escaldenca de l'ONCA, amb l'acompanyament en aquest aocasió de la Càmera Musicae de Tarragona i direcció del mestre Tomàs Grau. El cas és que l'insòlit i suculent programa de la vetllada proposava un recorregut musical per algunes de les obres mestres de la història del cine. Un àpat, en fi, que encarna i resumeix els estrets vincles que històricament han mantingut la música clàssica i el Setè Art, per si a algú li'n quedava algun dubte. És cosa sabuda que el preludi d'Així parlà Zaratustra, de Richard Strauss, és un dels ganxos de 2001: una odissea especial –recordin el monòlit–; com també ho és –entre una banda sonora trufada d'obres mestres– la Simfonia número 25 de Mozart a Amadeus. No ho és tant, en canvi, que Beethoven cola un allegro de la seva Setena a El discurs del Rei; o que l'ària Casta Diva, de Norma, posa el fil musical a un dels moments mñés emotius d'Els ponts de Madison. Tots aquests temes van sonar ahir en un Prat del Roure amb bona entrada –tres quarts de l'aforament– i en juna vetllada en que també van sonar peces de Mússrorgski (El mag d'Oz), Brahms (El gran dictador), Mahler (La mort a Venècia) i Berlioz (Dormint amb l'enemic). La pròxima cita amb l'ONCA, el 17 de juliol als Jardins de Casa de la Vall i amb un reprtori com a m´inim tan exòtic com el d'ahir: The Beatles a la barroca. Com per perdre-s'ho.
El Periòdic d'Andorra