ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

El Liceu opta per la prudència

20/2/2004 |

 

Menys òperes escenificades, però multiplicació de les funcions dels títols més populars. Proliferació excessiva de versions concertants i creixement notable de les sessions del Petit Liceu.

A quests són alguns dels elements de la temporada 2004-05 del Gran Teatre del Liceu. Com ja va sent habitual, les obres d'impacte popular segur s'alternen amb novetats significatives dins del repertori del teatre. Com va admetre Josep Caminal, director general del Liceu, en la presentació del nou cicle, "no som capaços de donar plena satisfacció a la demanda social" de les obres més conegudes. Caminal també va indicar que, des del 1863, no es donava un cas semblant de tantes funcions d'un sol títol: 20 per a L'elisir d'amore, a les quals s'hauran de sumar les 16 de Rigoletto.
En l'òpera de Donizetti es reposarà el muntatge de Mario Gas ja vist al teatre Victòria amb cinc repartiments diferents, en què destaca el debut a la casa de dos belcantistes consumats com Mariella Devia i Raúl Giménez. Pel que fa a Rigoletto, es tracta d'una coproducció amb el Real ja vista a Madrid, en la qual debutarà el tenor argentí Marcelo Álvarez. Després de cancel·lar la temporada passada la seva presència a La dama de piques, Plácido Domingo torna al cartellone del Liceu amb Parsifal, al costat de Violeta Urmana.

Xavier Cester
Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet