La veu d'Arteta i les danses de Corella captiven el públic andorrà
19/2/2004 |
La soprano i el ballarí van interpretar grans temes de la història de la música.
El que s'havia anunciat com a principal esdeveniment de la desena Temporada de Música i Dansa, que organitza Banc Internacional-Banca Mora, va complir les expectatives. La reaparició d'Ainhoa Arteta després de tres mesos de baixa per motius personals, afegida a la primera actuació a Andorra d'Ángel Corella, virtuós de la dansa clàssica, van fer bona la definició del concert com a gran gala de la música i la dansa.
Per acompanyar aquestes dues primeres figures mundials de la lírica i la dansa es va confeccionar un programa amb una selecció de temes d'alguns dels compositors més destacats de la història de la música. Arteta va obrir el recital amb Lungi dal caro bene, de Giuseppe Sarti, i des d'aquell moment va oferir una exhibició de l'àmplia varietat de registres vocals que l'han consagrat com una prima donna de la lírica mundial.
Després de l'Andante spianato, de Frédéric Chopin, que va interpretar el pianista Vladislav Bronevetszy, va aparèixer en escena Ángel Corella, el primer ballarí de l'American Ballet Theater, la companyia de dansa clàssica més prestigiosa del món. Va ballar les coreografies de Christopher Wheeldon al ritme de l'Etude op. 10 núm. 1, de Frédéric Chopin, i va donar entrada a l'alternança d'actuacions amb Arteta. Després d'interpretar peces de Scarlatti, Schumann (en aquest cas Corella va formar un duo amb al seva germana, Carmen), Duparc, Satie i Gounod, van arribar al número que tancava la primera part del recital. Vocalise en forma de habanera, de Maurice Ravel, que va reunir dalt de l'escenari Arteta i els germans Corella en una actuació que va fer esclatar els aplaudiments del públic.
VIRTUOSISME
La segona part va permetre comprovar el virtuosisme de la tècnica vocal de la soprano basca en interpretar el Vals de Musseta de 'La Bohème', de Giacomo Puccini. Atès que es tracta d'una composició molt coneguda, permet fer comparacions amb les actuacions d'altres cantants i mostrar les capacitats de l'intèrpret. El Vals de Juliette, de Charles Gounod, va permetre veure un altre cop Corella i Arteta junts dalt de l'escenari. La perfecció en l'execució de moviments de Corella van justificar per què és considerat com el millor ballarí de dansa clàssica del món. I va tenir ocasió de mostrar-ho un cop més al número que tancava el recital, Ouvre ton coeur, de Georges Bizet, que va tornar a reunir Arteta amb els Corella.
El Periòdic d'Andorra