El cicle proposa una sèrie de sis concerts que tindran lloc a l'Auditori –on Savall és artista resident– però també en diferents indrets històrics de la ciutat, com ara Santa Maria del Mar, les Reials Drassanes, i enguany, a més, se'n farà un al Palau de la Música i un altre al Gran Teatre del Liceu. El primer de tots, Judicii Signum, inspirat en les profecies de l'Apocalipsi, es farà en solidaritat amb el poble siri i amb la participació de músics siris (17 de desembre a Santa Maria del Mar). El darrer, (27 de juny, Auditori) serà el concert de clausura de la III Acadèmia de Formació Professional, de Recerca & Interpretació (que es fa en col·laboració amb l'ESMUC) en el qual es barrejaran músics joves amb d'altres de veterans. “Volem donar una continuïtat i una estabilitat a aquest projecte didàctic d'abast internacional, de manera que n'hi hagi cada any una d'acadèmica instrumental i una altra vocal”, va explicar Savall.
Més projectes: crear un nou festival de música antiga d'estiu amb seu al reial monestir de Poblet seguint el model del que Savall dirigeix amb gran èxit de públic a Fontfreda, prop de Narbona. Només falta resoldre el tema del finançament. I justament per finançar-se al marge de les aportacions públiques, la Fundació Internacional de Música Antiga inicia una campanya de captació d'amics, amb donatius a partir dels 60 euros. “Ho fem per adaptar-nos als temps que vivim i seguint el model que ja funciona en altres països.”
Entre les novetats discogràfiques d'Aliavox, destaca un llibre CD sobre la figura d'Erasme de Rotterdam –“un dels humanistes més importants”–, com també un de dedicat a la pau Pro-pacem, que aplega textos d'Edgar Morin, Raimon Panikkar i dibuixos i reflexions d'Antoni Tàpies, a més de composicions d'Orient i Occident inspirades en la pau de tots els temps. “El projecte va néixer amb el Fòrum de les Cultures, el 2004 i inclou una peça d'encàrrec d'Arvo Pärt”. Ambos projectes es presentaran en el cicle El So Original.