Més de vint mil espectadors han assistit al festival en aquesta vint-i-sisena edició, cosa que representa una ocupació del 84% en les dinou actuacions programades entre el 17 de juliol i el 22 d'agost. Més de vuit-cents artistes, tècnics i altres components de diferents companyies i orquestres han participat en aquesta edició, juntament amb la vuitantena de professionals que han treballat directament per al festival. Pel que fa a la procedència del públic, l'organització destaca la presència creixent de públic francès, gràcies a les accions de difusió que s'han fet a l'altra banda de la frontera. El festival també ha rebut públic dels Estats Units, Alemanya, Itàlia i el Regne Unit, i més de cinquanta mitjans de comunicació nacionals, estatals i internacionals han informat sobre les activitats del festival que sorgeix de la iniciativa privada de la família Suqué-Mateu i dirigeix Oriol Aguilà. Més de seixanta patrocinadors han donat suport al Festival Castell de Peralada, a part del suport principal de Casinos del Grup Peralada.
En aquesta edició, el festival ha inclòs tres estrenes mundials –l'òpera de butxaca Java suite, d'Agustí Charles i Marc Rosich; la peça per a piano Estampes, d'Albert Guinovart, i el Concerto Libero, una composició inèdita de Montsalvatge–, així com l'estrena europea de Pálpito, el darrer muntatge d'Ángel Corella.
Les representacions de Don Giovanni, de la Deutsche Oper Berlin, i del musical Follies, dirigit per Mario Gas, han estat altres moments destacats de la vint-i-sisena edició, per on han passat també Serrat i Sabina, Sara Baras, Melody Gardot, Harry Connick Jr., Buena Vista Social Club i Omara Portuondo, i Dionne Warwick.