ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Treviño dimiteix

21/2/2012 |

 

Pérez Treviño, fins ara director general de l'Auditori de Barcelona, forçat a renunciar al càrrec per “ús indegut de fons públics”

Oriol Pérez Treviño va renunciar ahir al seu càrrec de director general de l'Auditori, cinc mesos després d'haver-lo assumit oficialment. Segons un comunicat emès ahir per l'entitat, el Consorci de l'Auditori i l'Orquestra va acceptar la renúncia després que s'hagués constatat “un ús indegut de les seves potestats com a director general pel que fa a l'administració de fons públics”. El Consorci de l'Auditori i l'Orquestra ha obert un expedient informatiu per esclarir els fets, i properament convocarà un consell d'administració per tal de trobar un substitut.

 

Segons fonts municipals coneixedores del cas, es tractaria d'un ús indegut de fons a través de la targeta de crèdit de l'Auditori. Tot i que no seria cap gran quantitat, sí que seria prou significativa com perquè se li hagi enretirat la confiança i se l'hagi convidat a plegar. En tot cas, Treviño –il·localitzable ahir– s'hauria compromès a tornar aquesta quantitat.

El suposat ús indegut de la targeta es va conèixer ahir, i ahir mateix es va prendre aquesta mesura que deixa sense director una de les institucions musicals més importants del país, i que des que Joan Oller va deixar el càrrec per assumir la direcció del Palau de la Música Catalana a principis de l'any passat, no ha trobat l'estabilitat desitjada. Quan Oller va marxar, primer es va fer un concurs que va quedar desert i finalment, després de les eleccions, Generalitat i Ajuntament es van posar d'acord el juliol en el nom de Treviño, que es va imposar davant de dos altres candidats: David Martí, gerent del Conservatori Municipal de Música de Barcelona, i Valentí Oviedo, gerent del Kursaal de Manresa. Ja a la seva arribada, Oriol Pérez Treviño (Manresa, 1972) va despertar moltes susceptibilitats entre el sector per la seva contundència a l'hora de denunciar el funcionament de l'Auditori, que segons ell s'havia de “racionalitzar”. Una de les primeres mesures que havia anunciat era la de suprimir el conjunt de festivals i la programació d'una única temporada amb diferents branques.

D'altra banda, també se li va recriminar tenir molts fronts oberts: a banda de ser i de continuar sent director artístic del Festival de Músiques de Torroella de Montgrí –al qual va seguir vinculat sense cobrar cap sou un cop va assumir el càrrec de director de l'Auditori–, i coordinador executiu del Centre Robert Gerhard, inscrit al mateix Auditori, de promoció i difusió del patrimoni musical català.

Tanmateix, ningú li va negar que no tingués un esperit combatiu i emprenedor i el fet d'haver menat una carrera brillant pel que fa a tirar endavant projectes musicals com ara la Xarxa de Músiques de Catalunya (que va dirigir durant deu anys, del 2000 al 2009) i la recent creació de la capçalera del Grup Enderrock 440Clàssica.

Valèria Gaillard
El Punt / Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet