15/10/2010 |
El director alemany substitueix Kreizberg i tria la 'Setena' de Dvorák per al debut.
Es diu Christoph König i és un dels directors joves més interessants que han sorgit a Alemanya els últims anys. A més a més de ser titular de la Simfònica de Porto (Portugal) i d'estrenar-se com a responsable principal dels Solistes Europeus de Luxemburg, demà debuta amb l'OBC a l'Auditori en substitució del mestre Kreizberg, que ha cancel·lat el contracte per motius de salut. Ho farà amb la Setena simfonia d'Antonin Dvórak (1841-1904), una de les obres més profundes i madures del compositor txec, tot i que no tan popular com la seva Simfonia del nou món.
En un gairebé perfecte castellà, König valora el seu moment actual, en què coincideixen interessants projectes: «No he fet una carrera massa ràpida ni massa lenta. Estic satisfet de com han anat les coses fins ara. Ser al capdavant d'una orquestra és sobretot un treball psicològic i això requereix experiència». Cantant i pianista, s'entusiasma al parlar de la Setena de Dvórak, que dirigirà per primera vegada demà. «Abans havia fet la vuitena i la novena. La setena no figurava entre les meves preferides, però ara m'encanta perquè és més fosca», explica. També és més germànica i menys nacionalista. König destaca que s'hi nota la influència de la Tercera simfonia de Brahms i, per demostrar-ho, en toca una frase al piano del seu camerino.
Nascut a la ciutat de Dresden en el si d'una família musical -la seva mare va ser flautista a l'Orquestra de la Ràdio de Leipzig-,König estava predestinat a dedicar-se a la música. «En moltes orquestres hi abunda el cinisme. Aquí no l'he vist. L'OBC és molt oberta, fresca, poc arrogant, i els músics col·laboren», diu. Nit a la muntanya pelada, de Mussorgski, i el Concert per a flauta núm 2, de Mozart, completen el programa.
MARTA CERVERA
El Periódico de Catalunya