10/7/2010 |
La satisfacció dels abonats del Liceu s'acosta al grau màxim. Aquesta és la primera conclusió d'un estudi de mercat encarregat per l'equip de gestió del coliseu de la Rambla per augmentar el coneixement del seu públic i, a la vegada, intentar acostar nous espectadors. El 93% dels abonats volen renovar l'any que ve la seva fidelitat amb el teatre, i el 73% compren entrades d'òpera no incloses en el seu abonament. S'han fet 590 entrevistes a aquests aficionats.
L'estudi també recull dades sobre espectadors esporàdics, a partir de 175 entrevistes, i 8 de cada 10 manifesten el seu desig de seguir assistint al Liceu. I gairebé el 40% d'aquest públic ocasional estaria disposat a adquirir un abonament. Un tercer apartat se centra en l'espectador potencial a partir de 363 entrevistes. D'aquest grup, un 64% declara la seva intenció d'anar algun dia al Liceu, encara que el motiu principal és conèixer l'històric escenari.
CLASSE ALTA
El Liceu també ha analitzat el perfil d'aquests tres sectors de població. Els abonats arriben d'un entorn social aficionat a l'òpera i consumeixen més oci cultural que la resta. Són de classe alta i els de més edat.
Els espectadors esporàdics, de classe mitjana-alta, només van a l'òpera si tenen garanties o referències. Finalment, el públic potencial compta amb les persones més joves i de més familiaritat amb internet.
Els gestors del Liceu també han volgut analitzar els motius pels quals els seus abonats assisteixen al teatre. El percentatge més alt, un 30,5%, ho fan per «seguir la tradició». Anar a l'òpera, en el seu cas, forma part d'un hàbit compartit amb tota la família. Un 20% dels abonats expliquen la seva assistència al Liceu pel concepte sopar i òpera amb la parella. En aquest cas, el gènere musical adquireix un rol secundari davant el fet de passar una vetllada.
REDUCCIÓ DE PLANTILLA / L'estudi del Liceu arriba en uns dies de convulsió al voltant del teatre per l'anunci del seu director general, Joan Francesc Marco, de reduir la plantilla davant la retallada d'un 30% de la subvenció del Ministeri de Cultura els tres pròxims anys, amb un 10% per temporada.
Marco negocia amb el comitè una reducció de plantilla igual a aquesta retallada pressupostària, un 10% dels gairebé 450 treballadors del Liceu. L'anunci va provocar una acció de protesta del cor, que va cantar al carrer davant del coliseu dimarts passat i amenaça amb una vaga el 23 de juliol. Aquell dia s'estrena la sarsuela Doña Francisquita, última producció del curs.
Marco va comentar ahir a l'Agència Catalana de Notícies la idea de mantenir la retallada i va dir que desconeixia aquesta possible convocatòria. El director general va ratificar que el seu únic interlocutor és el comitè d'empresa.
La Vanguardia