ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

L’OBC inicia el curs amb el Festival Mozart

25/9/2009 |

 

Zacharias dirigeix l’orquestra a ‘El rapte del serrall’ en versió de concert.

 

El ja tradicional Festival ­Mozart que l’experimentat director d’orquestra i pianista Christian Zacharias dirigeix i protagonitza cada setembre en aquest inici de curs de la temporada de l’OBC deixa anar els amarratges demà dissabte. L’edició d’aquest any, ni més ni menys que la 13a i l’última de Zacharias com a director artístic, es redueix a una òpera, un concert simfònic i una vetllada cambrística en què també es comptarà amb Schubert i Haydn com a eximis convidats.

La novetat d’aquest delikatessen mozartià de la temporada és, sens dubte, l’elecció d’una òpera del compositor salzburguès per inaugurar el festival; així, demà es podrà sentir a l’Auditori, en versió de concert, El rapte del serrall (1781), un singspiel -òpera popular, típica a l’Alemanya del segle XVIII, de caràcter còmic i amb parts cantades i recitades– compost per un Mozart pletòric i que desprenia joventut a la Viena de l’època.

Zacharias aposta, això sí, per un planter d’intèrprets de casa amb unes veus que defensaran aquesta complexa partitura del geni aus­tríac: les sopranos Minerva Moliner i Laura Sabatel; els tenors Javier Tomé i Jesús Álvarez; el baix Iván García i, per acabar, Jordi Dauder com a narrador, donaran forma a aquesta òpera ambientada a l’exòtica i mediterrània Turquia.

RESTA DE PROGRAMACIÓ / Seguint aquest itinerari mozartià, dijous, 1 d’octubre, tindrà lloc en l’íntima atmosfera de la Sala Oriol Martorell una altra trobada amb Zacharias, que, al piano, i aquesta vegada acompanyat per músics de l’OBC, brindarà un programa de cambra: la violinista Julia Schroeder i el violoncel·lista José Mor, sempre al costat del pianista alemany, s’enfrontaran al Trio en si bemoll major, K 502 (1789), de Mozart; a més, a aquest grup s’hi uniran el viola Joaquín Riquelme i el contrabaixista Christoph Rahn per interpretar el popular Quintet en la major ‘La Truita’, D 667 (1819), de Schubert.

L’última entrega del festival arribarà divendres, 2 d’octubre, i amb repeticions durant el dissabte i el diumenge d’aquell mateix cap de setmana: per a aquesta ocasió, un altre cop a la Sala Pau Casals de l’Auditori, Zacharias posarà tota la carn a la graella amb la Serenata núm. 13 en sol major, KV 525 (1787), i amb el Concert per a piano i orquestra núm. 12 en la major, KV 414 (1782), totes dues de Mozart, i, és clar, en la segona amb el músic alemany al teclat. Per tancar aquesta última vetllada, l’OBC i Christian Zacharias des del podi posaran el públic a to amb una de les obres més divulgades de Haydn, amic i gran admirador de Mozart, la Simfonia núm. 45 ‘Els Adéus’ (1772).

MANEL CEREIJO
El Periòdico de Catalunya

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet