El segell RTVE edita l'òpera 'Simón Boccanegra'
11/12/2003 |
El segell RTVE ha editat l''òpera ''Simón Boccanegra'', dirigida per Antonello Allemandi, amb la qual es va inaugurar la 52a edició del Festival Internacional de Santander (FIS). Es tracta del sisè disc de la col·lecció de la FIS i va ser gravat en directe a la Sala Argenta del Palau de Festivals de Cantàbria el 3 d''agost del 2003.
Interpretat per Roberto Frontali i Cristina Gallardo Domas en els seus principals papers, és l''únic ''Simon Boccanegra'' gravat en viu que hi ha al mercat, i el primer d''aquesta obra de Verdi que es publica els últims 26 anys.
A més, és el primer CD doble de la col·lecció del Festival i inclou l''òpera completa, segons han explicat avui en la seva presentació en conferència de premsa el conseller de Cultura, Francisco Javier López Marcano; el director de la FIS, José Luis Ocejo; i el director de RNE a Cantàbria, Juan Antonio Prieto, que ha comparegut en representació de RTVE.
Aquest últim ha assenyalat que la decisió de seleccionar aquesta òpera entre les actuacions presentades en l''última edició del Festival, constitueix una "aposta molt seriosa de producció" d''una obra que, tot i no ser de les més representades, "va sorprendre" el públic assistent. En aquest sentit, ha destacat que la de RTVE no és una "col·lecció de grans èxits, sinó de difusió cultural".
Prieto ha ressaltat, així mateix, les dificultats que suposa gravar en viu una òpera, pel qual lloa la feina feta pels tècnics Manuel Perales i José María Díez Monzón.
També el director de la FIS ha subratllat l''"aposta cultural" d''aquesta col·lecció i ha assegurat que aquesta gravació és "altament enriquidora", ja que només hi ha al mercat tres edicions de ''Simón Boccanegra''. Igualment ha destacat la qualitat de l''elenc protagonista de l''òpera, que es completa amb Roberto Scandiuzzi i Roberto Aronica.
Per part seva, López Marcano ha assenyalat que aquesta col·lecció musical suposa una "garantia de distribució i èxit". Del disc s''han editat entre 3.000 i 4.000 exemplars, dels quals la Conselleria de Cultura en distribuirà mil.
Fins ara, la tirada més important d''aquesta col·lecció l''ostenta el volum dos, una gravació d''Ainhoa Arteta que va superar els 10.000 discos.
Europa Press