5/3/2009 |
Barcelona Joan Francesc Marco, director general del Liceu, va participar en la darrera sessió del Congrés Internacional de Teatres, que es va dur a terme al Palau de la Música a partir de dimarts. La taula rodona tractava la possible afectació de la crisi a les ocupacions dels teatres i les perspectives de futur. Per Marco, que va celebrar que no hi hagi cap dada que detecti la baixada d'assistència a la programació del Liceu, el futur només l'entén «des de la qualitat per servir el públic i ser competitius» i comptant amb nous productes a través de les noves tecnologies. El director general va posar d'exemple les retransmissions de representacions operístiques «amb una realització cinematogràfica» d'algunes produccions que es poden veure a les universitats, a teatres allunyats de Barcelona i, fins i tot a sales de cinema. Marco va insistir que la reacció del públic és positiva i que aconsegueix transmetre «una emoció», tot i que diferent a la que es pot sentir vivint-ho en directe.
Precisament, Michael Lynch (director general del Southbank Centre de Londres) reivindicava el valor de l'espectacle en directe, davant dels intents de traspassar les audicions als telèfons mòbils i els ordinadors. Nick Dodds, que intervé en una gran varietat de festivals, apunta que tot i la crisi es percep un interès del jovent de continuar trobant-se en aquestes megaproduccions a l'aire lliure. Marco va dissentir que l'òpera només interessi a la gent gran i la música pop, als joves: han fet propostes ben satisfactòries per facilitar l'accés dels joves. Efectivament, va concloure Dodds, «si Leonard Cohen es pot reinventar», també el seu públic.
J.B.
El Punt