11/6/2008 |
Els directors d'escena Nigel Lowery i Amir Hosseinpour convidaran a despertar la curiositat dels espectadors en el muntatge que inaugurarà el Festival Grec el dimecres 25 de juny en francès. La Història del soldat, l'obra que Stravinsky va escriure a final de la Primera Guerra Mundial per ser interpretada amb els pocs mitjans que tenia a l'abast, s'interpretarà en clau metafòrica, obviant la trama d'un soldat que es debat entre el bé i el mal per salvar una princesa i aprofundeix en «la fragilitat de l'ésser humà», comenta la cantant Mísia, que per primer cop executa un paper d'actriu.
Ángel Pavlovsky és el soldat amb el qual tothom pot sentir-se identificat: «Lluita la pitjor batalla per aconseguir la felicitat», una fita que només s'assoleix «a través de la conquesta de la llibertat». Mísia és narradora i, a la vegada, s'atorga el paper de manipuladora del soldat. Finalment, l'actriu Marilu Marini interpreta el paper del diable, un ésser que exerceix el poder a través de la poesia i no de la força.
En la posada en escena, exclusiva per obrir el Grec i que «ha despertat l'interès d'alguns programadors», segons el director del festival, Ricardo Szwarcer, la ballarina del llibret original es triplica. Hosseinpour defensa aquesta posició perquè la dansa explica la psique de l'obra, «com el soldat lluita per curar la princesa» i amb un cos de ball més gran es reforça «el punt fantàstic» d'un muntatge que, per la resta, està plantejat des de la sobrietat. Barcelona 216 interpretarà la partitura i Mísia ja aventura que farà alguna picada d'ullet al públic català en les seves llargues dissertacions.
J.B.
El Punt