25/3/2008 |
Plácido Domingo porta més de quaranta anys passejant la seva veu pels recintes operístics més importants del planeta. Tot i això, encara el sorprenen com si fos un passerell. Certament quan era jovenet va fer les primeres passes amb El Messies. Però serà demà al Teatro Real de Madrid que farà un debut com Déu mana amb un paper de Händel tot posant-se en la pell de Bajazet, el personatge principal de Tamerlano, òpera en tres actes basat en el llibret de Nicola Hayn.
Fins a l'11 d'abril aquesta producció del Maggio Musicale Fiorentino del 2001 posarà a prova la capacitat del tenor madrileny. No debades, Händel, que només va escriure dos papers per a tenor en la seva producció lírica, s'haurà d'enfrontar a set àries i un munt de recitatius. Malgrat que ja serà el seu rol número 127 en la seva dilatada carrera, Domingo reconeix que s'ha hagut d'esforçar d'allò més a causa de "la intensitat dramàtica" de l'òpera -fet gens habitual en el Barroc. I és que les peces de Händel tenen fama de lleugeres, com bé apunta el director musical Paul McCreesh. Però aquesta és "la seva peça més fosca".
Amb tot, el debut de Domingo no és l'única novetat. Sota la batuta de McCreesh i la direcció escènica de Graham Vick, el Teatro Real acull per primera vegada a l'Estat la versió escènica d'aquesta peça estrenada a Londres el 1724. A banda del tenor madrileny, cal esmentar també la presència de Bruce Ford, Ann Hallenberg, Patricia Brandon i Isabel Rey.
Ramon Palomeras
Avui