ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

'La Cenerentola', de Rossini, en directe des del Teatre del Liceu

12/1/2008 |

 

Es retransmetrà en diferit la conferència de José Ramon Tapia 'Les veus a l'òpera'. És una iniciativa dirigida a persones interessades en el món operístic.

El curs de formació continuada Òpera Oberta, patrocinat per la Fundació Crèdit Andorrà en col.laboració amb la Universitat d'Andorra, oferirà aquest dilluns la segona classe del curs amb la retransmissió de l'obra La Cenerentola, de Giocchino Rossini, a l'Auditori Rocafort de Sant Julià de Lòria, que va obrir el cicle amb l'òpera Aida, de Giuseppe Verdi.

A partir de les 17.30, durant dues hores s'oferirà en diferit la conferència que José Ramon Tapia va impartir a la Universitat Politècnica de Madrid Les veus a l'òpera: a propòsit de 'La Cenerentola', en la que il.lustrarà, amb exemples audiovisuals, les diferents tipologies vocals de l'òpera, i en destacarà les belcantistes i comentarà les diferents veus que s'escolten en aquesta obra. Serà a l'Auditori Rocafort del Centre Cultural i de Congressos Lauredià. A partir de les 19.30, en directe des del Liceu de Barcelona, els assistents rebran mitjançant videoconferència una classe d'òpera i a partir de les vuit començarà la retransmissió en directe de l'òpera des del Gran Teatre.
Patrick Summers, director musical; Joan Font, director d'escena; Joan Guillen, escenògraf, i el coreògraf Xevi Dorca han donat forma a La Cenerentola, una coproducció del Gran Teatre del Liceu, la Welsh National Opera, el Houston Grand Opera i el Grand Theatre de Genève. La Cenerentola és una obra de plenitud de Rossini, creada un any després del gran èxit d'Il barbiere di Siviglia i que va arribar a superar-la en fama i que es basada en el famós conte Cendrillon, de Perrault.

UN MÓN DE SENTIMENTS
Un dels aspectes més innovadors són el marcat contrast entre la personalitat de la protagonista, molt tendre i sentimental, amb la convencionalitat dels personatges del món buffo rossinià. Aquesta personalitat, molt propera a la de les heroïnes de la comédie larmoyante, es nota en els refinats números de la partitura, des de la melanconiosa peça inicial fins al rondo final, que expressa l'emocionant amor a primera vista dels personatges. Contrasten els recursos musicals plens de comicitat però amb molta dificultat vocal i els números de conjunt.

UNIVERSITATS INTERCONNECTADES Òpera Oberta és una iniciativa dirigida a persones interessades a aprofundir en el món operístic i retransmet en directe i a través d'internet cinc òperes des del Liceu de Barcelona amb conferències abans de cada retransmissió. El curs disposa d'un portal acadèmic a internet amb informacions compartides pels estudiants de les diverses universitats que participen en el projecte i que és liderat pel Gran Teatre del Liceu.

Les pròximes cites amb l'òpera seran el 3 de març, amb Elektra, de Richard Strauss; el 22 d'abril, amb Tannhaüser, de Richard Wagner, i conclourà el 20 de maig amb la retransmissió de Death in Venice, de Benjamin Britten.

BABET ESPONA
El Periòdic d'Andorra

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet