ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Gerard Claret: "La idea és passar-s'ho bé a l'escenari"

9/1/2008 |

 

PROFESSIÓ MÚSIC (VIOLINISTA)
EDAT 56 ANYS
NASCUT ANDORRA LA VELLA
OCUPACIÓ CONCERTINO DIRECTOR DE L'ONCA

Demà el violinista Gerard Claret actuarà com a solista, juntament amb l'ONCA, en el segon concert del quart Cicle Petit Palau al Palau de la Música Catalana.

--Aquesta no és la primera vegada que actua com a solista al Petit Palau, ¿oi?
--¡No! Ho he fet moltes vegades, amb l'ONCA i en programacions en les quals jo faig de solista. Gairebé totes les obres que tenen un violí solista les faig jo. L'any passat ja vaig fer precisament al Petit Palau els concerts de Bach de violí. He tocat Les estacions milers i milers de vegades.

--¿Per què s'ha decidit, doncs, una altra vegada per Les quatre estacions, de Vivaldi?
--Justament el motiu és aquest, que les hem tocat moltes vegades i tenia ganes de posar-les al Cicle Petit Palau.

--¿Ha preparat d'alguna manera especial aquest concert?
--No, la veritat és que no. Tots el concerts que fem al Petit Palau per a
nosaltres tenen moltíssima impor-
tància. Em motiva molt i em preocupa, en el bon sentit de la paraula. És un escenari on t'has de posar les piles. Crec que l'interès d'aquest cicle és precisament promoure la imatge musical i cultural fora d'Andorra i motiva ser-hi present.

--¿Com es motiva el públic des de dalt de l'escenari?
--Sempre he pensat que el públic és un element passiu, arriben, s'asseuen; per tant, és responsabilitat teva despertar-lo i convertir-lo en un element actiu, fent-lo participar del concert. Tu, evidentment, intentes fer les coses molt bé, concentrant-
te en la infinitat de detalls que determinen si allò que fas està o no està bé i aquest missatge és el que li envies al públic. Si tu t'ho estàs passant bé, el públic ho capta. Penso que la gent nota el que passa pel cap del músic quan toca. Llances la teva imaginació cap a ells i els fas viatjar pel món que la música et provoca. La idea és passar-s'ho bé dalt de l'escenari i que el públic s'ho passi bé amb tu. Si estàs només complint un tràmit com si toquessis a casa teva, no funciona. El track fa falta, el dia que no hi ha track quan toques no funciona. És quelcom que es nota.

--¿Com es captiva el públic perquè assisteixi a un concert?
--Amb Les quatre estacions al programa no fa falta convèncer gaire perquè és una peça que coneix tothom. Ja se sap que en el món de la música, no dic que això sigui el millor, a la gent li agrada escoltar coses que coneix. En el món sonor el que passa és que l'oïda agraeix sons als quals està acostumada. La gent té aquesta tendència, que a vegades va en contra de descobrir coses noves. Quan ofereixes un repertori que la gent no coneix, però que és molt interessant, a vegades notes una mica de falta d'interès per descobrir coses noves o solistes que no saps qui són. Aquest és un dels reptes: l'has de convèncer primer perquè és un cicle que ja fa quatre anys que es fa i, per tant, l'ONCA ja té el seu públic i el seu prestigi; després amb la programació que facis ofereixes peces conegudes i hi afegeixes alguna peça perquè la descobreixin.

--¿Quines actuacions teniu previstes?
--La setmana que ve tenim el concert de Sant Antoni de la Massana en què participen Jordi i Daniel Claret com a solistes. El 14 de febrer tornaran a actuar al Petit Palau, així que el de Sant Antoni ens servirà de rodatge perquè serà el mateix programa. Iniciarem per tercer any consecutiu les sessions d'alçar la corda que es fa a l'Auditori de Barcelona amb la producció del departament educatiu. Són sessions per a les escoles, en farem 13, per on passen milers de nens per escoltar aquesta producció que ja vam oferir a Andorra l'any passat. A part de l'ONCA, al març faré un concert amb el meu germà Lluís.

BABET ESPONA
El Periòdic d'Andorra

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet