14/10/2007 |
"La nostra morte è il trionfo dell'amor!". Una frase tremenda que pot fer un efecte diferent segons com es canti. El dia de l'estrena de l'actual muntatge liceista d'Andrea Chénier va fer prou patxoca en les veus de Daniela Dessì i José Cura. En la segona funció, força menys. Deborah Voigt assumia per fi el rol de Maddalena, en el qual debutava, com ja va fer aquí amb La Gioconda. Una pregunta a l'aire: ¿el Liceu és el camp de provatures de la soprano nord-americana abans de dur aquests papers a places, diguem-ne, més fortes? Llàstima, perquè de moment ens quedem sense gaudir de les seves interpretacions de Wagner i en especial de Strauss, on dóna el millor de si mateixa. La seva Maddalena no va tenir ni relleu ni profunditat, potser per inseguretat (l'apuntador va ser ben audible al llarg de la funció). La fredor de Voigt es va encomanar a una funció que va semblar inacabable.
Avui