El Vendrell homenatja la figura del mestre Pau Casals amb concerts i actes culturals
14/7/2003 |
Amb les imatges del concert de Pau Casals a l'ONU interpretant "El cant dels ocells" es tancava ahir al vespre, al Vendrell, un simposi de tres dies sobre el mestre amb la participació d'una trentena d'especialistes, polítics i tècnics d'institucions, equipaments i festivals de música relacionats amb la figura del violoncel·lista català. I ahir al vespre també van assistir a l'acte d'agermanament del municipi del Vendrell, vila natal de Pau Casals, i la localitat porto-riquenya de Mayagüez, on fa 150 anys va néixer la seva mare.
Ara es tracta de fomentar conjuntament l'estudi sobre el músic i intercanviar documentació entre museus i festivals. Un projecte de col·laboració al qual també se sumarà el municipi de Prada de Conflent, on cada any se celebra també un festival i on Pau Casals es va exiliar durant la guerra civil.
La jornada es va tancar amb el concert inaugural del vint-i-tresè Festival Internacional de Música Pau Casals, amb el violoncel·lista anglès Steven Isserlis acompanyat per la pianista Ana María Vera interpretant Bach, un dels músics preferits de l'artista vendrellenc, o Sostakovitx, amb aquesta sonata per a violoncel i piano.
TeleNotícies online