Vetllada lírica amb el gran mestre de l'opereta
10/11/2005 |
'La cara més fresca de l'òpera' presenta cinc títols de Jacques Offenbach
L'Auditori Nacional d'Ordino acollirà avui, a partir de les deu de la nit, la representació de l'espectacle La cara més fresca de l'òpera, dedicat a un dels mestres de l'opereta francesa del segle XIX: Jacques Offenbach, pseudònim de Jacob Ebers (1819-1880).
El muntatge --que està organitzat per l'Ambaixada de França, dins del cicle Intercultura, i que disposa del patrocini de Crèdit Andorrà, Feda, l'STA, Ricard i Hotels Plaza-- és a càrrec de la companyia musical Opera Studio de Porto, un dels grups residents de la Casa da Musica d'aquesta ciutat portuguesa. La direcció musical és responsabilitat d'Andrew Benett, mentre que Michel Giès s'encarrega de la direcció artística.
La cara més fresca de l'òpera s'inicia amb una peça poc coneguda del compositor: La leçon de chant electro-magnetique , que serà interpretada pel tenor Miguel Leitao en el paper de Matois i pel baríton Job Tomé com a Toccatto.
La primera part de l'espectacle continuarà amb l'ària Airs de baisers, pertanyent a una de les operetes més conegudes d'Offenbach, Orphée aux Enfers. El fragment serà interpretat per la soprano Sara Braga Simoes. Seguiran dos fragments de La Vie Parisienne: Je suis la veuve d'un colonel i Je suis brésilien, a càrrec de la soprano Eduarda Melo i del tenor José Lourenço, respectivament. Clourà aquesta primera meitat de la vetllada el fragment inicial de l'opereta Les Contes d'Hoffmann, que serà interpretat per tot el conjunt amb la veu solista de Lourenço.
La segona part de l'espectacle consistirà en la representació de La Fifre Enchantée, en una adaptació de 1978 per a conjunt instrumental reduït. Es tracta d'una opereta d'uns 45 minuts de durada en la qual l'atmosfera de la vida parisenca, juntament amb les llegendes dels grans herois de l'imaginari col.lectiu, són presentats sota l'angle de la paròdia i del teatre musical còmic. L'obra data de 1864 i s'inscriu en l'estil dels primers èxits d'Offenbach.
PRODUCTE INTERCULTURAL Tal com va destacar l'agregat cultural de l'Ambaixada francesa, Jér“me Vinyolas, durant l'acte de presentació de l'espectacle, La cara més fresca de l'òpera "és un producte intercultural d'àmbit europeu: el director artístic és francès, el director musical és britànic i els cantants són portuguesos". La proposta s'adiu, doncs, amb la filosofia del cicle Intercultura.
J. S.
El Periòdic d'Andorra