Les germanes Labèque s'endinsen en l'electrònica
27/5/2003 |
Les dues pianistes tanquen la temporada de Palau 100 amb obres de Gershwin, Maric i Bernstein.
Katia Labèque i Marielle Labèque tanquen avui la temporada de Palau 100 amb un concert en què els dos pianos flirtegen amb la música electrònica i les percussions.
L es dues germanes obriran la sessió al Palau de la Música Catalana amb Tres preludis de Gershwin per donar pas, després, a una obra de nova composició signada per Dave Maric, Exile, una peça de 30 minuts per a dos pianos, percussió i electrònica. La segona part, més popular, és una adaptació per a dos pianos i dos percussionistes de West Side Story de Leonard Bernstein.
Per Katia i Marielle Labèque, és important interpretar música contemporània, ja que "el repertori clàssic per a dos pianos és limitat", segons van manifestar ahir a la premsa. Katia té clar que "és impossible fer música nova avui dia sense electrònica, ja que és el que ens connecta amb la nostra realitat". L'obra de Dave Maric, que puja a l'escenari per fer-se càrrec de la part electrònica, va ser un encàrrec que li van fer les germanes Labèque després d'"escoltar 30 composicions noves". Katia va destacar de l'obra "les moltes influències que té" i el mateix Dave Maric -que recentment ha enregistrat un disc amb la violinista Viktoria Mullova- va explicar que la seva música beu de les músiques clàssica, barroca, llatinoamericana, africana, tunisiana, aràbiga, popular, country...
A la segona part del programa, Katia i Marielle Labèque interpreten una adaptació instrumental d'Irwin Kostal per a dos pianos i dues percussions -amb Colin Currie i Julio Barreto- del musical West Side Story de Bernstein. "La particularitat d'aquesta adaptació són els sons llatins que aporta el cubà Julio Barreto -assegurava ahir Katia Labèque-, que tenen un swing molt especial que a Bernstein segur que li hauria agradat".
Marta Porter
Avui