ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Rossini arriba al Teatre Lliure

16/5/2003 |

 

El Liceu i el Lliure coprodueixen una òpera cantada per joves veus.

El Lliure de Montjuïc estrena dilluns l'òpera bufa de Rossini 'L'occasione fa il ladro', amb el director Josep Pons al capdavant de l'Orquestra de Cambra Teatre Lliure.

L' espectacle és una coproducció amb el Gran Teatre del Liceu i presenta un repartiment de joves cantants que si bé ja són professionals han hagut de passar unes audicions. D'alguna manera, Joan Matabosch, director artístic del Liceu, apuntava ahir en la roda de premsa de presentació del muntatge que el projecte pretén obrir les portes del Liceu als joves i donar-los l'experiència de treballar en una nova producció; un projecte que tindrà continuïtat -per a la temporada que ve ja s'ha programat Il mondo della luna de Haydn, amb direcció musical de Josep Caballé i escènica de Iago Pericot.
En aquest cas, L'occasione fa il ladro és un Rossini de primera època, amb llibret de Luigi Prividali, que en dos actes narra a l'estil de les comèdies d'embolics les aventures de dues parelles de joves amants. Don Parmenione, un aventurer fatxenda que viatja acompanyat del seu criat Martino, va a la recerca de la filla d'un amic seu que ha fugit amb el seu amant, el Comte Alberto. Aquest, per la seva banda, viatja per trobar Berenice, la dona que el seu pare li ha escollit per esposa i a la qual no coneix. Els dos homes coincideixen en un hostal i s'intercanvien les maletes per error, fet que Parmenione aprofita per fer-se passar per Alberto. Berenice, però, que desconfia d'un futur marit al qual no coneix, s'ha canviat de roba amb la seva amiga Ernestina, que es refugia a casa seva després que l'hagi abandonat l'amant. Després de diverses situacions còmiques, l'obra es resol amb l'enamorament de Parmenione i Ernestina, que és la dona que buscava, i el del Comte Alberto i Berenice, a la qual creia una criada.


Muntatge iconoclasta
L'encarregat de la direcció escènica, Rafael Duran, explicava que es tracta d'una obra divertida, "blanca, amb un argument que és un joc de l'amor i de l'atzar", ja que es juga amb el canvi de personalitats dels protagonistes. Duran l'ha volgut dotar de tocs de contemporaneïtat a través d'un vestuari excèntric i un muntatge iconoclasta "fent-ne una festa fallera en què els pijos van passats de voltes".
Àlex Rigola, director del Lliure, va afegir que el teatre està encantat "d'acollir noves propostes escèniques" i que aquesta està pensada perquè després de les actuacions al Teatre Fabià Puigserver, del 19 al 25 de maig, pugui fer gira.
El director musical Josep Pons va assegurar que aquesta era una òpera especialment adequada per a cantants joves, ja que "és una obra coral que no demana grans floritures, a part de dues àries de Berenice i el Comte Alberto i del paper de Don Parmenione, que és tot ell molt virtuós i requereix una gran velocitat".
Els intèrprets d'aquesta producció, tots ells espanyols, es reparteixen en dos càstings: Ana Nebot i Eliana Bayón faran de Berenice, David Menéndez i Joan Martín-Royo de Don Parmenione, José Manuel Zapata i Mikeldi Atxalandabaso seran el Comte Alberto, Mireia Casas i Pilar Moral, Ernestina; Josep Ferrer i Enric Martínez-Castignani fan de Martino, i Florenci Puig i Francisco Javier Jiménez, de Don Eusebio.

Marta Porter
Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet