El collage sonor de l'OBC i diversos DJ tanca el primer dia del Sónar
17/6/2005 |
El concert més esperat del primer dia de festival, el que havia de reunir a L'Auditori l'Orquestra Simfònica de Barcelona (OBC) i estrelles de la música electrònica i del hip hop com Richie Hawtin, DJ Rupture i Doseone, no ha decebut. Davant de prop de 2.000 persones, la proposta ha triomfat després de deixar enrere la timidesa de les dues edicions anteriors.
El concert inaugural del XII Festival de Música Avançada i Art Multimèdia, Sónar 2005, que ha fusionat a L'Auditori la música de l'Orquestra Simfònica de Barcelona (OBC) amb arriscades propostes electròniques, s'ha alçat amb el triomf en aparcar la timidesa que va mostrar aquest experiment sonor en les dues edicions anteriors del festival.
L'OBC, dirigida per Pedro Alcalde, ha interpretat en la primera part del concert peces del compositor Anton Webern (1883-1945) interactuant amb els discjòqueis DJ Rupture i Richie Hawtin, i el recitador Doseone, davant les prop de 2.000 persones que han omplert la sala.
En la segona meitat, l'OBC ha acaparat tot el protagonisme, amb composicions de Toru Takemitsu, Béla Bártok, Claude Debussy i Modest Mussorgski, d'alt component paisatgístic, que han acompanyat la projecció en una gran pantalla d'obres visuals que barrejaven elements urbans i de la naturalesa, obra de Dietmar Offenhuber i Rachel Reupke.
El menjar i els estris de cuina es converteixen en instruments
El menjar i els estris de cuina s'han convertit en instruments i han protagonitzat la primera jornada del Sónar de Dia en una calorosa jornada en què el públic ha omplert de gom a gom el recinte del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i el Museu d'Art Contemporani (Macba). Matthew Herbert, un assidu del festival en qualsevol de les seves múltiples personalitats artístiques, ha centrat la seva actuació en la primera jornada del Sónar en el menjar i tot el que l'envolta.
Amb una cuinera a l'escenari i Herbert a la taula de barreges, aquest mag del so s'ha dedicat a extreure tota mena de sorolls de diversos ingredients, cassoles i altres estris, intentant representar un al·legat poètic contra el menjar porqueria.
"Música i gastronomia", un cicle que quadra amb la idea d'aquesta edició del festival de buscar sons més "orgànics" dins de la música electrònica, ha seguit amb "Cuisine Concrète", un espectacle que ha reunit a l'escenari la sevillana María Durán i Jordi Vilà, xef del restaurant Alkimia de Barcelona.
A primera hora de la tarda, els espanyols Cycle, a l'escenari Sónar Village, han estat l'única formació que ha aconseguit conciliar l'interès dels espectadors, amb un rock gòtic de tints electrònics molt pròxim als sons foscos dels anys vuitanta. Després de Cycle, han aparegut en escena els danesos Djosos Krost, una banda que, en el seu intent de connectar Copenhaguen amb Jamaica, han mostrat un so de gran influència reggae i dub, amb protagonisme dels baixos, que ha fet ballar el públic.
TeleNotícies