ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

La soprano Ainhoa Arteta debuta avui al Liceu amb un recital

23/5/2005 |

 

La cantant oferirà un programa amb àries i cançons espanyoles.

La popular soprano Ainhoa Arteta (Tolosa, Guipúscoa, 1964) debuta, per fi, al Gran Teatre del Liceu (20.30 hores) després d'anys d'espera d'una oportunitat que fins ara li havia estat negada. L'artista arriba avalada per una trajectòria internacional que té el punt culminant en les actuacions en les temporades del Metropolitan de Nova York, on va debutar el 1993-1994 amb el paper de Mimí, de La bohème, òpera amb què va tornar l'octubre passat.

Arteta, que uneix als seus dots de cantant els de la seva qualitat interpretativa, adquirida en les seves classes a l'Actor's Studio novaiorquès, es presenta acompanyada al piano per Roger Vignoles. Al recital d'aquest vespreoferirà, a la primera part, un repertori amb peces de Gounod, Bizet, Duparc, Debussy, Saint-Säens, Chausson i Ravel, i a la segona una selecció de cançons d'autors espanyols com Obradors, Granados i Montsalvatge.

L'artista s'ha recuperat plenament de la situació depressiva que li va produir la separació del seu marit, el baríton nord-americà Dwayne Croft, i està immersa en una febril activitat que es reparteix entre recitals i muntatges operístics. Acaba d'actuar amb Faust a l'Òpera de Munic, una ciutat a la qual tornarà per participar en el seu festival d'estiu. Al mateix temps, prepara l'estrena al Palau de la Música de València de l'òpera Eugene Onegin, i l'escenificació a l'Arena de Verona de quatre funcions de La bohème. Al mes de setembre portarà a Mèxic l'òpera Romeu i Julieta.

La intèrpret no oculta la seva il.lusió pel debut d'avui, encara que recentment va mostrar la seva estranyesa per les reticències de Liceu i Real per incloure-la en les seves temporades. Ha arribat l'hora de trencar el gel.


El Periódico

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet