El Cor Vivaldi estrena l'òpera 'El mercader de somnis', de Brotons
6/4/2005 |
L'obra es basa en un conte de Carmen Posadas contra la droga.
El Cor Vivaldi estrenarà diumenge que ve El mercader de somnis, un al.legat contra la droga encarregat per Unicef a aquesta formació de veus blanques barcelonines impulsada pel centre escolar Ipsi. Té música de Salvador Brotons i llibret de Raúl Contel, basat en un relat homònim de Carmen Posadas. Aquest projecte, llargament acariciat, es presentarà escenificat, però sense decorats per falta de mitjans. L'òpera servirà per inaugurar la quarta temporada del Cor Vivaldi a l'Auditori Winterthur de L'Illa, tota una fita.
Òscar Boada, director de la formació, va ser el primer a veure les possibilitats operístiques d'El mercader de somnis, un conte que narra com un jove treballador oriental es deixa seduir per algú que li ofereix una substància al.lucinògena, en un mercat oriental que Boada ha traslladat al Raval. Posadas, que assistirà a l'estrena, es va entusiasmar de seguida amb el projecte. Però des que Brotons va acabar de compondre la música el 2002, ningú s'ha atrevit a portar-la a escena. "És una vergonya. Aquest país prefereix dilapidar els diners en coses que facin molt efecte", es va lamentar ahir Boada, encara que va reconèixer que el Departament de Música Popular de la Generalitat ha promès ajuda.
Mentre arriba, Brotons pagarà a tres dels cantants solistes i la resta de despeses les assumirà el Cor Vivaldi. "Costa d'entendre que ningú hagi vist que aquesta peça, ben feta i que enganxa, és a més una eina interessant contra la droga, feta per gent jove per a gent jove", va afegir Boada.
Vint-i-cinc músics de l'Orquestra Filharmonia, que dirigirà el mateix Brotons, estrenaran l'òpera. Escrita per a quatre solistes i un cor, es divideix en dos actes de 35 minuts. "La partitura és molt diversa, lírica i minimalista, però també té parts atonals", va assenyalar l'autor.
Marta Cervera
El Periódico