El Cor de Cambra i els Petits Cantors interpretaran el 'Requiem' de Mozart
30/3/2005 |
Cantaran amb l'Orquestra del Capitol de Tolosa i els solistes seran Canturri i Milán.
El Cor de Cambra de les Valls i el Cor Nacional dels Petits Cantors interpretaran el Requiem de Mozart, amb l'acompanyament de l'Orquestra del Capitol de Tolosa, en un concert a l'Auditori Nacional el dia 21 vinent. El baríton Marc Canturri i el tenor Serafí Milán hi actuaran com a solistes. Com a preàmbul, l'orquestra tolosana obrirà el recital amb la interpretació de la simfonia Júpiter, de Mozart.
"El Requiem és una obra emblemàtica i ens agrada interpretar-la perquè permet reunir els dos cors", va assenyalar ahir Josep Maria Clemente, membre de la direcció dels Petits Cantors. "És una peça extraordinària", va afegir Catherine Metayer, directora de la formació i també del Cor de Cambra de les Valls.
"El Requiem és una peça que s'interpreta molt sovint. Nosaltres és el tercer any que ho fem", comenta Clemente. "Mozart és difícil de fer sonar com a Mozart. Tothom coneix la seva música, que moltes vegades és molt maca, però interpretar-la bé és difícil", explica Clemente.
"Crec que el Requiem és una peça que coneix tothom i tot i que és difícil d'interpretar, perquè és Mozart, també s'ha de reconèixer que és molt agradable de fer", afegeix.
UNA CLÀSSIC INCONCLÚS
El Requiem de Mozart és una de les peces més conegudes del geni austríac, no només per la qualitat sinó també per les condicions en què va ser escrita.
El 1791 el compositor va rebre un emissari anònim del comte de Walsegg-Stuppach que li va encarregar l'escriptura d'una missa fúnebre. Però Mozart no la va acabar mai. Tenallat per una profunda angoixa mental, el compositor va morir aquell mateix any, quan només n'havia enllestit el primer moviment. L'autor va aconseguir deixar acabades la majoria de parts vocals, però les seccions orquestrals es basen en apunts i notes per a la instrumentalització que va elaborar el seu deixeble Franz Xaver Süssmayr. La partitura és una de les composicions de Mozart que recull amb més intensitat l'ineluctabilitat del pas del temps i de la mort.
A. G.
El Periòdic d'Andorra