El Real busca consolidar-se sota la batuta de López Cobos
21/3/2003 |
Angela Gheorghiu, Jose van Dam, Plácido Domingo, Dmitri Hvorostovski i Núria Espert participen en la temporada vinent.
El teatre Real va presentar ahir la seva programació per a la temporada 2003-2004. Amb la intenció manifesta d'ampliar el seu públic, el Real aposta per la coproducció i ofereix 32 funcions fora d'abonament, 28 a preus reduïts.
E l meu objectiu és fer de l'orquestra i el cor el pilar d'aquest teatre". Així ho assegurava Jesús López Cobos, que assumirà plenament la direcció musical del teatre Real a partir de setembre d'enguany. Serà ell qui obrirà la temporada vinent del teatre líric dirigint La traviata, de Verdi, una coproducció amb l'Associació Bilbaïna d'Amics de l'Òpera en col·laboració amb el Gran Teatre del Liceu de Barcelona que s'estrenarà a Madrid el pròxim 1 d'octubre. Angela Gheorghiu, Josep Bros i Renato Bruson en seran els protagonistes.
Aquesta serà la primera de les 7 noves produccions del Real, totes elles realitzades en coproducció amb altres teatres, d'entre les 9 òperes que es duran a escena la temporada que ve. "El fet que hi hagi coproduccions és senyal de bona salut, tots ho volem fer perquè es comparteixen despeses i també beneficis en llogar les produccions a altres teatres. El món de la coproducció és molt obert", assegurava el director artístic del Real, Emilio Sagi.
També amb Bilbao es presentarà Tosca, amb direcció d'escena de Núria Espert i Daniela Dessì, Ana María Sánchez i Raina Kabaivanska alternant-se en el rol principal, mentre que amb el Festival de Pesaro es coproduirà Semiramide, amb Ángeles Blancas i Daniella Barcellona, i Il viaggio a Reims, de Rossini. Per altra banda, amb la Dresden Semperoper prosseguirà la posada en escena de la Tetralogia de Wagner, amb Willy Decker a la direcció d'escena i Peter Schneider a la musical, que es conclourà aquesta pròxima temporada amb Siegfried i Götterdämmerung.
Domingo amb Txaikovski
Finalment, amb el Teatre Nacional de Praga i direcció de Robert Wilson, es coprodueix l'estrena a l'Estat d'Osud, de Leos Janácek. Una producció de l'Òpera de Zuric durà el bel canto còmic del Don Pasquale de Donizetti, protagonitzat per Jose van Dam al Real, "una funció petita que ens refrescarà després d'obres més denses i que s'alternarà amb Götterdämmerung", comentava Sagi.
La temporada es tancarà amb La dama de piques, de Txaikovski, una producció de l'Òpera de Los Angeles, la segona que dirigirà López Cobos, amb Plácido Domingo i Dmitri Hvorostovski encapçalant el repartiment i direcció d'escena de Gottfried Pilz. Pel que fa a la dansa, el teatre presentarà dos programes clàssics, a càrrec del Ballet d'Hamburg i de la Compañía Nacional de Danza, i dos programes contemporanis, amb el Ballet de l'Òpera Nacional de París i la Gelabert-Azzopardi Companyia de Dansa.
Marta Casado
Avui