El Palau ofereix el programa íntegre del 'Cançoner del Duc de Calàbria'
22/11/2004 |
El Palau de la Música acollirà aquesta nit una doble estrena: el debut del grup La Capella de Ministrers i un programa dedicat íntegrament al Cançoner del Duc de Calàbria. "Es tracta d'una peça monumental de la música espanyola que es va crear a la València del segle XVI, que és com dir la Nova York del segle XX: el centre del món", afirma Carles Magraner, director de la formació.
Després d'una trajectòria en la música medieval i renaixentista des- envolupada al llarg de tres lustres, la Capella de Ministrers torna a afrontar una partitura que ja va gravar el 1992 i que no interpretava "així, d'una tirada", des de feia 12 anys, recorda Magraner. Al Palau, l'abordaran com un concert simfònic, amb 32 persones, "com si es tractés d'una festa del Renaixement". El Cançoner del Duc de Calàbria es va editar a Venècia el 1556 i conté 55 peces, principalment nadales de caràcter profà, algunes de Juan del Encina i moltes d'anònimes.
La Capella de Ministrers compta amb la col.laboració de la mezzosoprano Pilar Esteban, el contratenor Josep Hernández, els tenors Josep Benet i Pedro Castro, el baríton Luis Vicente i el cor de la Generalitat valenciana. El Cançoner del Duc de Calàbria, conegut com a Cançoner d'Uppsala, perquè es va localitzar el 1909 a la biblioteca de la universitat d'aquesta ciutat, reflecteix la relació existent entre els regnes de Nàpols i València, cosa que va permetre que a la capella de Ferran d'Aragó hi hagués grans mestres, com Pedro de Pastrana, Mateo Flecha, Juan de Cepa i Bartomeu Càrceres.
Núria Martorell
El Periódico