Grans figures i plens absoluts
1/11/2004 |
La versió concertística de l'òpera 'La Traviata' corona el 22è Festival Internacional Narciso Yepes El director, Gerard Claret, diu que "ha estat una de les edicions de què estem més satisfets".
Cloenda amb novetat i èxit. El 22è Festival Internacional Narciso Yepes (Iniciatives Turístiques d'Ordino i Fundació Crèdit Andorrà) es va tancar dissabte a la nit amb una proposta pionera. Era la primera vegada que el cartell presentava un concert operístic. L'Orquestra del Teatro Marrucino de Chieti, dirigida per Marzio Conti, un habitual del Yepes, va acompanyar la soprano Paola Antonucci, el baríton Marcello Lippi i el tenor Luca Canonici en la posada en escena d'algunes de les àries i duets més celebres de La Traviata, de Giuseppe Verdi.
La idea va resultar un autèntic encert. Un Auditori ple va aplaudir convençut els intèrprets (sobretot el virtuosisme d'Antonucci, en el paper de Violetta) i els va fer sortir a saludar en quatre ocasions. Fins que van regalar un bis. "La gent ha agraït un programa d'òpera. A la sortida del concert molts demanaven que es pogués repetir", va assenyalar ahir el director artístic del festival, Gerard Claret.
En sortir de l'Auditori, ningú no recordava que, a causa de problemes logístics, s'havien hagut de suprimir els preludis del primer i el segon acte. Els contrabaixos de l'orquestra es van quedar a l'aeroport de Roma i no va haver-hi temps per portar-ne de nous des de Barcelona.
La bona acollida de l'òpera va tancar amb coherència un Yepes amb grans figures i plens absoluts, com van ser els casos dels concerts de Carlos Núñez (2 d'octubre) i Bebo Valdés (23 d'octubre). "Ha estat un dels anys en què hem quedat més satisfets de l'assistència de públic", va destacar Claret. També han obtingut una bona resposta els concerts matinals, a l'església parroquial d'Ordino.
Claret recorda, a més, que el primer concert (10 d'octubre) el van fer Jordi Albelda i Marina Vallcorba, dos professors de l'Institut Andorrà d'Estudis Musicals (IAEM) i el segon, amb el Quartet Contrast (24 d'octubre), incloïa la participació de dos membres de la Jove Orquestra Nacional de Cambra d'Andorra (JONCA), Elias Porter i Jordi Claret.
Poca atracció de l'ONCA
L'únic concert que no ha atret el gran públic ha estat el de l'Orquestra Nacional de Cambra d'Andorra (ONCA), amb el Quartet Casals i sota la direcció d'Alexis Soriano. Claret reconeix que l'organització no ha sabut atreure el públic. "Abans de venir, la gent mira el cartell i pensa que ja hi haurà temps de veure l'ONCA més endavant, i no vénen", va comentar. No obstant això, recorda que el concert de l'ONCA oferia una proposta interessant ja que "el poc públic que va venir en va sortir molt content". Claret avança una possible solució per a la propera edició: "És qüestió de saber fer atractiva la participació de l'ONCA al festival, i de comunicar que es tracta de l'orquestra del país", va afegir. El director del festival explica que per atreure més públic "seria fàcil portar una figura mediàtica" i fer-la actuar amb l'ONCA, però que també s'ha de tenir en compte elaborar un "programa que motivi els intèrprets de la formació".
Abel Grau
El Periòdic d'Andorra