ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

El Palau de la Música acull el cicle de Concerts Familiars per educar musicalment els petits

17/10/2004 |

 

El Palau de la Música Catalana ha estat l'escenari d'un concert inèdit a l'estat espanyol. Es tracta d'un concert per a nadons, una iniciativa pedagògica amb cançons tradicionals, que ha obert la segona temporada de Concerts Familiars al Palau. En la primera edició, els concerts s'orientaven més aviat als majors de tres anys, però en aquesta s'ha ampliat a nadons per iniciar-los en la seva educació musical.

Ja fa temps que se sap que els primers mesos de vida són fonamentals a l'hora d'establir les futures capacitats de les persones. La música no és una excepció, i l'autor i pedagog hongarès Zoltan Kodaly deia que l'educació musical comença nou mesos abans de néixer.

Amb aquesta idea com a guia, aquest diumenge començava la segona temporada de Concerts Familiars al Palau amb una oferta ampliada. Si l'any passat hi podien anar nens de totes les edats, però els concerts s'orientaven més aviat als majors de tres anys, el primer dia del cicle, a la Sala Petita del Palau de la Música Catalana, s'intentava provocar emocions en els nadons per iniciar la seva educació musical, i la millor manera de fer-ho és mitjançant els pares.

Els que han anat a aquest primer taller concert n'han sortit força contents, i si es lamentaven d'alguna cosa era que l'oferta no fos més àmplia. Aquest és el primer concert d'aquest tipus que es fa a Espanya. Als països nòrdics són habituals, però aquí, fins ara, només s'havien fet coses similars a escoles bressol i en grups petits.


TeleNotícies online

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet