ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Una vintena de contrabaixos actuaran davant la casa de Dalí a Portlligat

13/8/2004 |

 

Aquest concert tancarà diumenge les activitats obertes del Festival de Cadaqués.

Aprofitant l'estada del conjunt de contrabaixos Bassiona Amorosa, que demà actuarà a l'església de Santa Maria (22.30 h), el XXXIII Festival de Cadaqués ha convocat per diumenge una trobada de contrabaixos, que acabarà amb una actuació gratuïta davant la casa de Dalí a Portlligat (20.00 h), en la qual participaran una vintena d'instrumentistes. Aquest concert tancarà la programació Arreu i per a tothom , amb dinou concerts gratuïts en quinze dies.

Francesc Llongueres, director del Festival de Cadaqués des de l'edició anterior, està molt satisfet del nou model que ha impulsat, amb iniciatives com aquests concerts populars a diferents indrets de Cadaqués, que complementen els cinc concerts de la programació oficial. També s'hi han organitzat classes magistrals, a càrrec de Lluís Claret (violoncel) i Josep Colom (piano) i del jove baríton nord-americà Stephen Salters. Llongueres vol que el festival sigui «una festa» que impliqui el màxim de gent possible i ja prepara per més endavant altres projectes, com ara la creació de l'Espai Portlligat -un escenari per a concerts d'una certa envergadura, concentrats en un cap de setmana del juliol- i l'organització de jam sessions per a músics joves de jazz, fusió, flamenc, etc.

Aquesta diversitat estilística també ha marcat el festival Arreu i per a tothom, per al qual es va fer una convocatòria pública, segons la qual els músics actuen a Cadaqués tenint totes les despeses pagades, però sense cobrar caixet. Encara queden tres concerts per fer d'aquest festival popular: avui actuarà a la plaça de l'Església el duo de «tango apassionat» Argento (19.00 h), demà hi haurà a Sa Plaça el grup de música oriental fusionada amb jazz i flamenc Makam (19.00 h), i diumenge tindrà lloc a Portlligat la trobada de contrabaixos.

De fet, la trobada començarà a les 5 de la tarda a l'escola Caritat Serinyana, on els músics de Bassiona Amorosa, dirigits per l'alemany Klaus Trumpf, compartiran idees i partitures amb els altres músics professionals i alumnes de grau superior que participin en aquesta iniciativa. El concert de Portlligat, d'una hora de durada, s'obrirà amb Jordi Prat donant vida a un Dalí que intenta tocar el contrabaix sense gaire traça. Llongueres vol que aquesta iniciativa tingui continuïtat i que l'any vinent pugui haver-hi una trobada de violoncels. També vol ampliar aquestes trobades instrumentals a un parell de dies, amb un mercat d'intercanvi i la participació de luthiers.

Xavier Castillón
El Punt

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet