ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

L'OBC conquereix Europa amb dos concerts a l'Elbphilharmonie d'Hamburg i el Konserthuset d'Estocolm

6/4/2024 |

 

L’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) ha tornat a captivar el públic europeu. L’orquestra capitanejada per Ludovic Morlot ha viatjat a Alemanya i Suècia per actuar a dues de les sales més icòniques d’Europa: l’Elbphilharmonie d’Hamburg el oassat dijous 4 d’abril, amb totes les entrades exhaurides des de fa setmanes, i el Konserthuset d’Estocolm, aquest dissabte dia 6. Aquesta gira és la primera que l’orquestra realitza després de la pandèmia i s’emmarca dins l’estratègia de posicionament internacional de l’OBC que l’ha dut a visitar alguns dels millor auditoris i sales de concerts del món.
Igual que L’Auditori, les dues sales visitades formen part de la xarxa European Concert Hall Organisation (ECHO), l'organització que aglutina els auditoris i sales de concert europees més importants, per tal d’enfortir sinergies, crear projectes conjunts i propiciar l’intercanvi constant d’idees i metodologies. A Hamburg, n'ha parlat el director de L’Auditori, Robert Brufau: “Al costat del nou segell discogràfic de L'Auditori i de tota l'estratègia de distribució digital dels enregistraments que generem, tornar a viatjar amb l'orquestra és vital pel posicionament internacional. Alhora, fer-ho en algunes de les sales més emblemàtiques del circuit i amb la complicitat dels nostres companys d'ECHO, ens situa en un pla de relacions institucionals al més alt nivell i ens esperona a seguir creixent cada dia”.

L’orquestra ha captivat els dos auditoris amb un repertori protagonitzat per tres obres de Maurice Ravel, compositor del qual el director titular de l’OBC n’és profund coneixedor. Ludovic Morlot, que ha viscut la seva primera gira amb l'orquestra, ha assegurat que "musicalment és molt important que els músics coneguin altres sales de concerts i altres audiències" i que l'experiència humana de la gira els aporta un treball d'equip que, d'una altra manera, no podrien experimentar. En acabar el concert a Estocolm, el director ha valorat la gira: "Les expectatives que teniem d'aquesta gira no només s'han assolit sinó que s'han sobrepassat. Jo estava acostumat a fer concerts per diferents parts d'Europa cada setmana, però aquesta vegada ho he fet amb l'OBC, que sol tocar a casa, i no puc estar més orgullós del resultati de la resposta del públic".

Les tres peces de Ravel interpretades són el ballet Daphnis et Chloe, Pavane pour une infante défunte, i Shéhérazade. La mezzosoprano Fleur Barron ha posat veu a aquesta última peça amb dues actuacions impecables de veu nítida i dicció envejable. La mateixa Fleur Barron ha interpretat el cicle Cinco canciones negras, del compositor Xavier Montsalvatge, on ha demostrat el seu talent a l’hora de cuidar el detall fins a la perfecció. Ha completat el programa Las constelaciones que más brillan, encàrrec de L’Auditori a la guanyadora del Premi Nacional de Música el 2020, Raquel García-Tomás, que ha pujat a ambdós escenaris per rebre les ovacions del públic. La compositora ha declarat que "és una oportunitat que es conegui la nostra música arreu d'Europa. Es tracta de sales de primer nivell, que molt probablement no haguéssin vingut directament a buscar-me a mi. Gràcies a aquesta gira la meva obra s'ha pogut sentir a Estocolm i Hamburg".

Aquest mateix repertori es va poder escoltar a Barcelona el passat 15, 16 i 17 de març en el marc del 25è aniversari de L’Auditori amb gran èxit de públic i crítica. Però l’orquestra ha volgut obsequiar els assistents als dos concerts amb un bis on han interpretat Ma mère l’oye, també de Ravel, peça que, igual que Pavane pour une infante défunte, està inclosa dins el primer disc de la integral del compositor francès que l’OBC que va sortir a la venda ahir dia 5 d’abril sota el segell discogràfic de L’Auditori.  


Catclàssics

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet