11/10/2023 |
El dimecres 18 d’octubre (Petit Palau, 19.30 h), el Duo Piccotti-Puig, format per Federico Piccotti, violí, i Marta Puig, piano, oferiran un concert al Petit Palau en homenatge a Pablo Picasso per posar en valor la seva tasca artística amb la creació de decorats i vestuaris de produccions musicals i ballets del seu moment. Amb el títol “Recordant Picasso”, aquest concert del cicle Petit Palau Cambra forma part dels actes de l’Any Picasso, organitzats pel Museu Picasso, en commemoració del cinquantè aniversari de la mort de l’artista i presenta obres de Falla, Stravinski, Satie i Debussy, artistes amb els quals va col·laborar l’artista malagueny en diversos espectacles.
El concert inclourà la “Suite núm. 2” del ballet El sombrero de tres picos de Manuel de Falla, obra que l’empresari Serguei Diaghilev i els seus Ballets Russos van presentar a Londres el 1919 amb decorats i vestuari de Picasso. La “Suite núm. 2” “consta de la Danza del vecino, la Danza del molinero i la Danza final, en què Falla desplega tota la seva inspiració rítmica i melòdica”, segons el què explica el musicòleg Manel Careijo al programa de mà del concert. I la “Suite italiana” del ballet Pulcinella de Stravinski, estrenat pels Ballets Russos de Diaghilev amb coreografia de Massine i decorats de Picasso; “el 1925 neix la Suite italiana per a violí i piano, música que sorprèn pel seu caràcter malenconiós alhora que despreocupat”, explica Cereijo. El concert també inclourà 3 Gymnopédies de Satie, obres per a piano impregnades dels “aromes i colors suggeridors”, característics de la música del compositor, en què “es redueix la música a la seva essència fugint dels artificis, lluny de la intensitat passional del darrer romanticisme”. Cal recordar que Picasso va col·laborar amb Satie en la decoració de dos dels seus ballets; i el Prélude à l’après-midi d’un faune de Debussy, ballet amb coreografia de Vaslav Nijinski i novament decorats de Picasso, “dansa d’harmonies sensuals, neix de la poesia de Mallarmé i es converteix en un dels ballets fundacionals de l’art coreogràfic modern” en què el compositor “s’allunya del llenguatge del moment per inventar-ne un de nou”.
Catclàssics