ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Ros Marbà, o com conduir amb fermesa l'OBC

11/2/2003 |

 

INTÈRPRET: Albert Attenelle, piano
DIRECTOR: Antoni Ros Marbà
DATA: 8 de febrer del 2003

Els uniformes dels acomodadors i els vestits dels músics de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) van lluir aquest cap de setmana targetes negres amb una inscripció: "No a la guerra" en lletres vermelles, amb la intenció de transmetre amb la música aquest necessari missatge de pau (a vegades tan gastat i desvirtuat).
L'OBC, sota la direcció d'Antoni Ros Marbà, va començar el concert amb Le tombeau de Couperin, de Maurice Ravel. Aquesta obra, a manera de suite barroca, va posar de manifest el bon equilibri entre corda i vent. Les danses elegants i amables van estar precedides d'un Prélude interpretat amb frescor i claredat. El pianista català Albert Attenelle es va unir a l'orquestra per interpretar el Concert per a piano i orquestra de Graciane Finzi.
En l'obra, harmonies plenes de tensió van servir de teló de fons per a les intervencions solistes del piano. La compositora francesa nascuda a Casablanca va trencar la unitat de les seccions de l'orquestra per crear, amb el paper individual de cada instrument, atmosferes i sonoritats inquietants. Attenelle va aconseguir, amb força i intenció en els dos primers moviments i agilitat en l'últim, entaular un diàleg amb la formació.
Una selecció de set fragments de les suites del ballet Romeu i Julieta de Serguei Prokófiev va completar el programa. Ros Marbà va conduir els músics de l'orquestra amb seguretat i confiança. El tema de Montescos i Capuletos va ser interpretat amb vigor per part de la corda.
Les danses que van venir a continuació van servir d'alegre i intranscendent preludi a la dramà- tica tensió de Romeu davant de la tomba de la seva estimada Julieta. Ros Marbà va imposar caràcter a cada moviment de les suites aconseguint un clima distès en les danses i liderant els violins en els passatges més ràpids de Mort de Teobald.
En definitiva, dirigida per Ros Marbà, l'orquestra va saber trobar un bon so.

Irene Acebal
El Periódico

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet