Els Proms programen Wagner amb instruments originals
19/7/2004 |
Beethoven, Schumann, Brahms, Verdi, fins i tot Bruckner. Grups historicistes han abordat en ocasions algun d'aquests compositors. Però mai una òpera de Wagner.
Serà una de les batutes més inquietes del moment, la de Simon Rattle, la que trenqui aquesta darrera frontera amb la interpretació de L'or del Rin amb l'Orchestra of the Age of the Enlightment. El marc seran els Proms de Londres, el macrofestival que, des de divendres passat i fins a l'11 de setembre, ofereix una veritable pluja de música al Royal Albert Hall de la capital britànica. En els propers tres anys el certamen té previst realitzar el seu propi cicle de la Tetralogia, amb equips diferents per a cada òpera.
Rattle serà una de les estrelles indiscutibles del certamen, no només per les revelacions sonores que pot despertar el seu experiment wagnerià, sinó també pels dos concerts que oferirà amb la seva orquestra, la Filharmònica de Berlín. Colin Davis, Pierre Boulez, Valeri Guerguiev, Bernard Haitink, Mariss Jansons, André Previn, Alfred Brendel, Anne-Sophie Mutter, Christian Zacharias, Deborah Voigt, John Eliot Gardiner, Anne Sofie von Otter, Wynton Marsalis... La llista de figures per als 74 concerts programats és, un any més, impressionant.
Diversos eixos temàtics recorren els Proms del 2004, començant per les relacions entre Orient i Occident a través de concerts com els de Yo-Yo Ma i el seu Silk Road Ensemble o analitzen les influències orientals en autors com Mahler i Britten. El 150 aniversari del naixement de Janácek i el centenari de la mort de Dvorák justifiquen l'atenció envers la música txeca, mentre que també es recorda l'any 1934, en què van morir pilars de la música anglesa com Elgar, Holst i Delius.
Avui