17/3/2022 |
El relativament jove segell Exit Publicaciones del grup Exit media acaba de publicar un assaig de la musicòloga, investigadora i professora universitària tinerfenya Marina Hervàs (1989) versat en la relació dels camps visual i auditiu en el cinema. Sobre aquests dos eixos, divideix el seu assaig en dues parts amb un discurs que tracta qüestions estètiques i perceptives amb referències a films clàssics com King Kong, Allò que el vent s’endugué, La Strada, Vertigen, i d’altres més contemporanis com La vida es bella. D’ells en comenta el funcionament de la música en el marc d’un relat que aborda els conceptes d’exotisme, monstruós, real, antropomòrfic i, fins i tot, el sexe; incidint en elements propis com els Cue Sheets, la veu en off o la diferencia entre la Kunomusik i la Filmmusik.
Per aquesta raó, comença amb un plantejament sostingut des de la historiografia amb referències a d’altres espectacles precedents de màgia i fantasmagories, i ens recorda que no hi ha una mirada neutral en aquest art de construcció binòmica. Es tracta d’un assaig fresc, accessible a un ample espectre de lectors que combina allò precís de l’anàlisi amb la cultureta bàsica, amb incisos a estudiosos que han posat les bases de l’apropament a la matèria. Tot plegat es fruit de l’ampli bagatge de l’autora com a doctora en filosofia per la Universitat Autònoma de Barcelona, com a llicenciada en Historia i ciències de la música per la Universitat de La Rioja, i com a màster en Teoria de l’art i gestió cultural.
Redacció
Catclassics.com