28/9/2021 |
https://www.elperiodico.cat/ca/oci-i-cultura/20210928/cicle-palau-opera-portara-millors-12096789
L’inici serà el 6 d’octubre i s’allargarà fins al 16 de març del 2022. En total, seran cinc les obres d’aquests autors barrocs les que es podran disfrutar al Palau de la Música
Els amants de l’òpera tenen una cita important amb el Palau de la Música aquesta temporada. L’arxiconegut auditori de Barcelona estrena un nou cicle que, sota el títol de Palau Òpera, pujarà als seus escenaris cinc de les obres més representatives del barroc de la mà de vocalistes internacionals de primer ordre, i formacions i directors tan importants com Vox Luminis i Lionel Meunier, Europa Galante i Fabio Biondi, Forma Antiqva i Aaron Zapico.
Les obres de l’alemany Georg Friedrich Händel, l’italià Claudio Monteverdi i el britànic Henry Purcell, tots ells referents de la seva època, que van marcar el destí de l’òpera i que li van donar tota la rellevància que l’acompanya avui dia, podran disfrutar-se durant aquest cicle organitzat pel Palau de la Música.
La programació del Palau Òpera es portarà a terme entre el 6 d’octubre i el 16 de març del 2022 i constarà de cinc obres: Radamisto, Giulio Cesare, Orfeo, considerada una de les primeres òperes de la història; The fairy queeni King Arthur. Totes són produccions en versió concert, especialment pensades per a una sala com el Palau, que compta amb un espai i acústica únics, a més d’una arquitectura singular.
RADAMISTO DE HÄNDEL, AMB PHILIPPE JAROUSSKY & IL POM D’ORO
El contratenor francès Philippe Jaroussky, que ha visitat el Palau de la Música Catalana més d’una vegada en la recta final del 2021, ho fa en aquesta ocasió com a cap de cartell de la primera proposta del nou cicle Palau Òpera. Radamisto, la història del rei d’Armènia musicada per Händel sobre llibret de Nicola Francesco Haym, presenta un repartiment en què destaquen els noms de la soprano Emöke Barath i la contralt Marie-Nicole Lemieux. Els acompanya la formació especialitzada Il Pomo d’Oro, aquesta vegada a les ordres de Francesco Corti.
L’ORFEO DE MONTEVERDI, AMB 18/02 EUROPA GALANTE & BIONDI
Aquesta obra és considerada com la primera òpera de la història. Orfeo, amb música de Claudio Monteverdi sobre llibret d’Alessandro Striggio, no podia faltar en la primera edició del nou cicle Palau Òpera del Palau de la Música Catalana. Compta amb un repartiment de luxe, que inclou noms destacats de la música antiga com Ian Bostridge, Roberta Invernizzi o Fabio Biondi al capdavant de la seva formació Europa Galante, i que garanteix l’èxit d’una producció en què la institució participarà directament amb l’aportació del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana.
GIULIO CESARE DE HÄNDEL, AMB FORMA ANTIQVA
Händel, un dels compositors més cèlebres de l’òpera barroca, torna a la primera edició del cicle Palau Òpera amb Giulio Cesare in Egitto, un dels títols culminants de les temporades d’òpera italiana del compositor alemany nacionalitzat britànic a Londres. El conjunt Forma Antiqva, que dirigeix Aaron Zapico, acompanyarà una reguera de solistes que, encapçalats per la soprano Carolyn Sampson, també inclou noms destacats com Hilary Summers i els contratenors Christopher Lowrey i Konstantin Derri.
KING ARTHUR DE PURCELL, AMB VOX LUMINIS
Henry Purcell és una de les grans apostes de la primera edició del cicle Palau Òpera amb la programació de dos títols a càrrec de la formació Vox Luminis, que dirigeix Lionel Meunier. En aquesta ocasió, King Arthur, una de les últimes obres del compositor britànic i també una de les més innovadores per l’època, comptarà amb la participació de l’actor Pere Arquillué com a narrador, ja que bona part d’aquesta òpera dramàtica o semiòpera consisteix en text parlat.
THE FAIRY QUEEN DE PURCELL, AMB VOX LUMINIS
The fairy queen conté alguns dels fragments més cèlebres del catàleg de Henry Purcell i de tota la història de l’òpera. Per això, no podia faltar a la primera edició del cicle Palau Òpera, que dedica un espai especial al compositor britànic. La formació especialitzada Vox Luminis, que dirigeix Lionel Meunier, ens oferirà aquesta successió de mascarades –la rèplica anglesa a l’òpera italiana i francesa a finals del segle XVII– amb què Purcell va triomfar als teatres de Londres.
Si voleu assistir a qualsevol d’aquestes actuacions podeu abonar-vos en aquest enllaç.
El Periódico de Catalunya