ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

MISHA MAISKY encomana la seva sensibilitat a l'OBC

3/2/2003 |

 

DIRECTOR: Emmanuel Krivine
INTÈRPRET: Misha Maisky
DATA: 31 de gener del 2003

El Concert per a violoncel i orquestra en si menor, op. 104 d'Antonín Dvorák és una de les obres més importants i celebrades per a violoncel. La bellesa de les seves melodies i el seu virtuosisme la fan especialment interessant per a intèrprets i públic. Amb aquest atractiu programa el violoncel.lista Misha Maisky es va presentar divendres a l'Auditori de Barcelona. Després de la introducció de l'orquestra, Maisky va atacar les cordes del seu violoncel Montagnana del segle XVIII amb un so clar, ampli i profund. La seva capacitat per transmetre la música que interpretava va arribar no només al públic, sinó també als músics de l'orquestra, dirigits per Emmanuel Krivine.
L'enèrgic allegro inicial, va donar pas a l'adagio ma non troppo, tocat amb gran intensitat. L'orquestra es va deixar guiar per director i solista, i van tenir en tot moment una gran complicitat. Maisky va abordar amb expressivitat els temes lents del concert i amb caràcter els més forts i ràpids, fusionant-se amb els instruments de l'orquestra en els diàlegs i ressaltant amb protagonisme i decisió en els solos.
El violoncel.lista letó (va néixer a Riga el 1948, va emigrar a Israel i resideix a Bèlgica) va interpretar com a bis la Sarabanda de la Segona suite per a violoncel sol, de J. S. Bach. Dvorák i Bach van brillar amb igual intensitat en el violoncel de Maisky.
El programa el va completar Una vida d'heroi, de Richard Strauss. Krivine va saber conduir amb sentiment l'orquestra en aquest poema simfònic del compositor alemany. La corda va sonar compacta i amb força, aguantant la tensió en els silencis. La fusta, lleugera, es va compenetrar bé amb el so amb sordina de la corda en el tema més lent. L'orquestra es va veure contagiada pel caràcter del solista de la primera part i va tocar amb sensibilitat i matisos en els moments de tutti i també acompanyant el solo de violí del concertino Ángel Jesús García.

Irene Acebal
El Periódico

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet