11/5/2021 |
https://www.elperiodico.cat/ca/oci-i-cultura/20210510/llums-d-antiga-ofereix-concerts-11714577
Els cinc concerts del festival han esgotat entrades. Les actuacions de Nevermind i el Cor Cererols podran seguir-se ‘online’.
El Festival Llums d’Antiga que organitza l’Auditori de Barcelona celebra la seva tercera edició entre el 12 i el 21 d’aquest mes amb totes les entrades venudes. És la primera vegada que es trasllada a la primavera, canvi realitzat a fi d’aprofitar el millor clima, tot i que donades les previsions meteorològiques actuals veurem què passa. Els dos últims concerts dels cinc previstos a càrrec de Nevermind –amb obres de Couperin i De la Guerre– i del Cor Cererols –amb obres de compositors montserratins– estaran disponibles en ‘streaming’ a través de www.auditoridigital.cat.
Els concerts inclouen des de música tardomedieval fins al barroc, i posen l’èmfasi a descobrir la música de compositores com Isabella Leonarda, Barbara Strozzi, Francesca Caccini. Claudia Sessa i Elisabeth Jacquet de la Guerre.
La majoria d’actuacions se celebraran a la capella de Santa Àgata, amb capacitat per a 100 persones, amb les actuals restriccions de l’aforament al 50%. L’Hathor Consort actuarà amb la brillant soprano Hana Blazíková, amb un programa centrat en compositores del segle XVII. El quartet vocal Qvinta Essençia, grup sorgit a l’Esmuc i format per Èlia Casanova (soprano), Hugo Bolívar (alt), Albert Riera (tenor) i Pablo Acosta (baix), presentarà juntament amb la cotitzada soprano Roberta Invernizzi peces de la italiana Isabella Leonarda (1620-1704). És una de les poques compositores de la seva època amb una extensa obra de qualitat, dedicada sobretot a la música religiosa. Serà l’únic concert a l’impressionant marc de Sant Pau del Camp.
L’Ensemble Gilles Binchois, referent de la música vocal medieval que encara dirigeix el seu fundador, Dominique Vellard, presentarà ‘Missa de Barcelona’, una obra d’autoria anònima de mitjans del segle XIV que és una de les primeres misses completes del patrimoni europeu.
A causa de l’èxit del festival, Robert Brufau, director de l’Auditori, aspira a ampliar la programació en pròximes temporades, «mantenint aquesta unió entre música i patrimoni», amb concerts en espais històrics que conjuguin amb una música que cada vegada té més adeptes.
Marta Cervera
El Periódico de Catalunya