15/4/2021 |
La pianista Lluïsa Espigolé i el conjunt Frames Percussion interpreten algunes de les obres cabdals del gran referent de la música electroacústica i serial.
L'Auditori de Barcelona presenta, dintre del cicle Sampler Sèries, que es realitza amb el suport de la Fundació Sabadell, un concert dedicat íntegrament a la música del compositor alemany Karlheinz Stockhausen.
La cita, que serà demà divendres 16 d'abril a les 19 h, serà una experiència auditiva excepcional en la qual el públic només ocuparà la platea de la Sala 2 Oriol Martorell i estarà envoltat pel so quadrifònic de la música d'Stockhausen.
Karlheinz Stockhausen és una de les figures clau en la història de la música del segle XX com ampliador, després de la Segona Guerra Mundial, de les fronteres musicals preexistents. Treballador incansable en el desenvolupament de la música electrònica, la “música intuïtiva”, l’espacialització sonora i el control serial de tots els paràmetres sonors, la seva empremta ha deixat una aproximació gairebé teològica al fet compositiu.
Des d’una escriptura completament individual i inconfusible, el seu abast és universal a través de dos eixos rectors en el tractament del material sonor: la unitat omnipresent i la neutralització de confrontacions. Sampler Sèries presenta una retrospectiva amb tres obres fonamentals de la seva producció concebudes entre els anys cinquanta i seixanta, veritables clàssics de la música del segle XX i precursores d’un llegat inabastable: Zyklus (1959) per a percussió solo, Klavierstücke IX (1955) per a piano solo i Mikrophonie I (1964) per a Tamtam, 2 micròfons, 2 filtres i potenciòmetres.
Unes obres que seran interpretades per músics especialitzats en aquest repertori, com són Lluïsa Espigolé, una de les pianistes europees més apreciades en el camp de la música contemporània, el conjunt de percussió Frames Percussion i Ángel Faraldo i Gerard Valverde amb l'electrònica en directe.
Catclàssics