11/12/2020 |
https://www.elperiodico.cat/ca/oci-i-cultura/20201210/palau-de-la-muacutesica-catalana-bach-magnificat-vespres-drsquoarnadiacute-cor-de-cambra-11362853
L’escenari modernista va acollir un aplaudit programa bachià a càrrec d’intèrprets locals.
Amb 25 minuts de retard el Cicle Palau Bach va continuar dimecres a l’escenari modernista amb un programa bachià de quilòmetre zero incloent la interpretació del ‘Magnificat en Re major, BWV 243’ amb Xavier Puig al podi i el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana i el conjunt barroc Vespres d’Arnadí com a excelsos protagonistes, amb Dani Espasa al clavecí i l’òrgan. Els dos conjunts van brillar en totes les seves intervencions al costat d’un grup de solistes beneficiaris de la Beca Bach atorgada per la Fundació Salvat.
Les sopranos Elionor Martínez Lara i Maria Pujades Seguí van impressionar gratament, la primera amb una veu bonica i consolidada, projecció adequada, cuidada línia de cant i fàcil coloratura, i la segona pel seu atractiu timbre i tècnica polida. El contratenor Daniel Folqué va destacar per una veu d’àmplia tessitura i gran facilitat per a les agilitats. El tenor Jorge Navarro-Colorado va imposar una veu timbrada, tot i que poc fluida, i el baix Oriol Mallart es va lluir més que res en les agilitats.
Connexió amb el Palau
El ‘Magnificat’ es va estrenar a Espanya al Palau barceloní el 1908 per l’Orfeó Català, amb motiu dels concerts inaugurals d’aquest monument al Modernisme. Després seria el mateix Orfeó el que va anar estrenant altres grans obres de Bach inèdites fins aleshores al país, com les avui tan populars ‘Missa en Si menor’ i la ‘Passió Segons sant Mateu’.
El Periódico de Catalunya