ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

El Fòrum Grec estrenarà l'òpera contemporània "Josafat" basada en l'obra de Prudenci Bertrana

24/6/2004 |

 

El director d'escena Pau Guix ha presentat l'estrena absoluta de l'òpera catalana contemporània "Josafat", basada en la novel·la homònima de Prudenci Bertrana. Aquest muntatge de gran format, que tracta de com la societat aïlla les persones, està inclòs en la programació del Fòrum Grec i es podrà veure a l'edifici històric de la Universitat de Barcelona del 30 de juny al 3 de juliol.


"Josafat", amb música de Pere Josep Puèrtoles, és la segona òpera contemporània programada pel Grec 2004. El director d'escena Pau Guix ha explicat que la història de "Josafat", un campaner de la catedral de Girona que viu aïllat i que és víctima de les passions que li desvetllen dues prostitutes, es pot entendre com una metàfora de la societat contemporània, que limita la llibertat individual de les persones.

Quatre solistes: Rosa Mateu, Antoni Comes, Montserrat Torruella i Josep Pieres encapçalen el repartiment de l'òpera al costat d'un cor de 32 cantaires i una cinquantena de músics de l'Orquestra Simfònica de Sant Cugat.


Telenotícies Online

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet