ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Ros Marbà porta a l'Auditori 'El pessebre' de Pau Casals

4/6/2004 |

 

El director unirà demà l'OBC i cinc corals en un al.legat antibel.licista.

Seixanta anys després que Pau Casals el comencés a compondre, Antoni Ros Marbà dirigirà demà a l'Auditori El pessebre, l'al.legat antibel.licista del violoncel.lista català. El concert s'inscriu en el cicle Músiques per la pau, que la sala ha organitzat en col.laboració amb el Fòrum. Mstislav Rostropóvitx va obrir amb el Rèquiem de guerra de Benjamin Britten aquesta mostra, que tancarà Jordi Savall l'1 de juliol.
"Per sobre de tot, El pessebre és un homenatge a Catalunya i a la pau", va afirmar durant la presentació Ros Marbà, que agafarà les regnes de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) en una obra que reunirà les corals La Cantoria de Girona, Ciutat de Tarragona, Ginesta de Cervera, Cantiga de Barcelona i Canigó de Vic. El director d'aquesta última, Xavier Solà, va destacar que la proposta de l'Auditori suposa un exercici d'"integració territorial", mentre que Ros Marbà va destacar "el plaer" que ha sentit durant els assajos a l'"escoltar a la vegada els accents lleidatans, gironins i barcelonins".

Tots els responsables de les corals van reconèixer l'esforç que exigeix al cor i a la soprano. Sense restar mèrits a Casals, el director de La Cantoria, Josep Maria Grassot, va considerar que aquesta prova de foc vocal es devia al fet que el violoncel.lista "mai havia sigut cantant".

FIGURA ECLIPSADA
La mezzosoprano Anca Violeta Paraschiv, el tenor Joan Cabero, el baríton José Antonio López García i el baix Enric Serra seran els solistes encarregats de posar veu al poema narratiu de Joan Alavedra, amb qui Casals va compartir els primers anys d'exili a Prada de Conflent, on va començar a preparar l'obra sota la influència de la segona guerra mundial.

Ros Marbà va exalçar la figura del germà de Casals, Enric, responsable de la instrumentació de l'obra, que va quedar eclipsat pel geni del violoncel.lista.

Roger Pascual
El Periódico

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet