26/3/2019 |
L’Òpera de Cambra de Barcelona reivindica el paper de la dona a la cultura presentant Le Cendrillon de la compositora Pauline Viardot
El proper dissabte 30 de març (20.00 hores) i diumenge 31 de març (18.00 hores), l’Òpera de Cambra de Barcelona torna amb el segon títol de la temporada, amb una reivindicació del paper de la dona a la cultura. Es presenta Le Cendrillon de la compositora Pauline Viardot (París 1821 – París 1910), una de les millors i més influents cantants i compositores del seu temps. Després de retirar-se del cant professional l’any 1863, es dedicà de manera complerta a l’ensenyament de cant, que només dispensà a dones, al Conservatori Nacional de París i a la composició.
Le Cendrillon, original per a piano i set veus, Viardot la va concebre per representar-la a casa seva per afalagar els amics. Es va estrenar a París el 23 d'abril de 1904.
Aquesta segona òpera posa de relleu no només el paper de Viardot com a compositora, ja que massa sovint queden ocultes dins del panorama musical tan a nivell històric com en la contemporaneïtat, sinó la recuperació de patrimoni operístic que habitualment no es programa a les sales de concerts és un dels objectius principals de l’entitat promotora del cicle d’Òpera de Cambra de Barcelona
L’Òpera de Cambra de Barcelona ha volgut de manera explícita que l’equip artístic de Le Cendrillon estigui format exclusivament per dones. Així, la direcció d’escena recau en Manuela Lorente i la direcció musical en la pianista Viviana Salisi.
Catclàssics