ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

El somni de Dalí

8/5/2004 |

 

Un mecenes vol convertir 'tre Dieu', òpera de l'artista, en un macroespectacle.

Com si es tractés d'un somni surrealista, ahir es va presentar a Barcelona un projecte per estrenar tre Dieu, una òpera ideada per Dalí que l'artista mai va poder veure escenificada i que el productor Dragan Matic, que assegura posseir els drets de reproducció musical de l'obra, està disposat a fer realitat amb una inversió de 8,4 milions d'euros. La Fundació Gala-Dalí es va desmarcar totalment del projecte, segons Efe.
Pretén estrenar-la davant la façana de l'Estadi Olímpic de Montjuïc a mitjans d'octubre davant 40.000 persones, amb so sorround 7.1. Petrika Ionesco, expert en macroespectacles musicals d'envergadura, necessitarà 7 cantants lírics, 12 actors de musical per als papers secundaris, un cor de 40 persones, 100 ballarins i 200 figurants per desenvolupar el projecte.

FALTA EL
FINANÇAMENT
Requereix dos mesos i mig d'assajos previs i dues setmanes d'assajos a l'Anella Olímpica de Montjuïc. "Ho tinc tot previst. Només espero l'OK del senyor Matic. Quan tingui resolta la part financera ens posarem en marxa", va declarar ahir Ionesco, que no sap quan farà els càstings.
El llibret, que al principi van iniciar Dalí i García Lorca a Madrid el 1927, va quedar inacabat per la mort del poeta. El pintor va decidir acabar-lo el 1972 amb l'ajuda de Manuel Vázquez Montalbán i va encarregar la música a Igor Wakhevitch, després de rebutjar el projecte Penderecki. L'òpera es va gravar en tres LP a París el 1974. Ell en va aconseguir els drets el 1985 i des d'aleshores ha lluitat per tirar endavant el projecte. Ahir es va poder veure un DVD amb imatges de l'escenografia, cançons interpretades per Eve Brenner (Anne de Bretagne), Dragana Jogovic (Àngel) i Félix Serraclara (André Breton) i la veu en off de Dalí, protagonista de l'òpera. "La partitura busca l'originalitat i l'espectacularitat, per això ha sigut redissenyada amb la col.laboració de compositors de diferents països", va explicar Giorgio Koppehele, responsable de la banda sonora.
Entre els col.laboradors figura el creador d'Hallelujah, cançó israeliana premiada al Festival d'Eurovisió. "Una gran orquestra, so surrealista i boniques àries, a més de la veu de Dalí que guia l'obra, són els punts destacats de la partitura".
Del maquillatge i vestuari se n'encarregarà Lluís Llongueras, perruquer i amic de Dalí. "Hi col.laboro amb total desinterès. Em consta que Matic s'hi juga la seva fortuna personal", va assegurar, i va causar encara més estupor entre els assistents a un acte que no va aconseguir aclarir molts dels dubtes que planen sobre el projecte, entre ells un de molt bàsic: si, com diuen, volen estrenar a l'octubre, ¿quan sortiran a la venda les entrades?

Marta Cervera
El Periódico

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet